10 tipov na maximalizáciu PPC pri malom rozpočte

10 tipov na maximalizáciu PPC pri malom rozpočte

Príliš často sa stretávame s PPC účtami s malým rozpočtom, ktoré sa snažia konkurovať veľkým konkurentom s vysokými výdavkami. Ich účty väčšinou nedosahujú návratnosť investícií a ich databázy sú také malé, že zhromažďovanie akýchkoľvek užitočných údajov si vyžaduje množstvo času a peňazí. Nižšie uvádzame niekoľko tipov na optimalizáciu PPC kampaní s nižším rozpočtom, aby ste maximalizovali svoje šance na dosiahnutie ROI.

Tip #1 – Stanovte si ciele

Je absolútne kritické pochopiť a stanoviť si svoje PPC ciele. Často sa stretávame s majiteľmi firiem, ktorí nemajú stanovené ciele pre svoje PPC kampane alebo vstupné stránky. Nájdite si čas na preskúmanie a rozhodnutie o tom, aký je váš konečný cieľ PPC a čo je cieľom vašej vstupnej stránky. Aby ste to zistili, tu je otázka, ktorú kladieme všetkým svojim klientom: „Čo vám prinesie peniaze najrýchlejšie? Telefonické hovory, vypĺňanie formulárov, sťahovanie, nákupy atď.?“

Tip #2 – Držte sa jednej siete (najlepšie vyhľadávanie)

Pri používaní služby Google AdWords sa vaše reklamy môžu zobrazovať vo Vyhľadávacej sieti alebo v Reklamnej sieti. Zameranie sa na jednu zabráni príliš nízkemu rozloženiu vášho rozpočtu s priemernými výsledkami v oboch sieťach.

Tip #3 – Zbavte sa toho čo nefunguje

Ak už máte účet AdWords, skontrolujte svoje kľúčové slová a zistite, čo funguje a čo nie. Niektoré kľúčové slová môžu generovať určité príjmy, ale stále nie sú ziskové a je potrebné ich odstrániť. Ak ste im dali šancu a stále nefungovali, je čas nechať ich ísť. Nechcete míňať cenný rozpočet na kľúčové slová s nízkou výkonnosťou, keď tieto peniaze môžete minúť na kľúčové slová s vyššou výkonnosťou. Naučte sa rozhodovať a sústreďte sa na to, čo funguje.

Tip #4 –  Stanovte si priority a obmedzte svoje kľúčové slová

Čím viac kľúčových slov máte, tým viac času budete musieť stráviť sledovaním ich výkonnosti. Príliš veľa kľúčových slov tiež zvyšuje riziko príliš rýchleho vyčerpania rozpočtu. Skontrolujte si svoj účet a uprednostnite kľúčové slová podľa toho, čo je najdôležitejšie a čo vám prinesie najlepšiu návratnosť. Ak ponúkate rôznorodé množstvo produktov/služieb, nepropagujte ich všetky naraz. Prevádzkovanie kampaní s malým rozpočtom a veľkým počtom kľúčových slov na pokrytie všetkých vašich produktov/služieb vás vedie k neúspechu. Začnite s najdôležitejšími kľúčovými slovami a spustite testy. Venujte pozornosť údajom a disciplinujte sa, aby ste svoje kampane postupne rozširovali. Majte na pamäti, kvalita pred kvantitou.

Tip #5 – Sledujte svoje hľadané výrazy 

Pozrite si prehľad hľadaných výrazov a venujte pozornosť tomu, čo používatelia v skutočnosti zadávajú do Google pri klikaní na vaše reklamy. Pomocou tohto prehľadu môžete pridať do zoznamu vylučujúce kľúčové slová a odfiltrovať nechcenú návštevnosť, ktorá vás stojí peniaze. Tento prehľad môžete použiť aj na pridanie nových výkonných kľúčových slov, ktoré možno nemáte vo svojich existujúcich kampaniach.

Tip #6 –  Nebuďte Ego Bidder

Nenastavujte vysoké ponuky len preto, aby ste boli #1. Ponúkanie cien za najvyššiu pozíciu nemusí nevyhnutne viesť k väčšiemu počtu konverzií alebo zvýšeniu vašich šancí na návratnosť. Ponúkanie cien na získanie najvyšších pozícií reklamy pre konkrétne kľúčové slová môže byť úplným plytvaním rozpočtom a môže znížiť vaše výnosy. Mnohokrát sme sa stretli s tým, že zotrvanie okolo pozície 3-4 prinesie najvyššiu návratnosť. Nedovoľte, aby vaše ego dostalo to najlepšie z vás. Ponúkajte na základe údajov, nie svojho ega.

Tip #7 –  Vždy využívajte značkovú kampaň

Všetky kampane fungujú inak, no značkové kampane majú zvyčajne najvyššie miery konverzie. Je to predovšetkým kvôli známosti značky. Aj keď ste si nevytvorili prítomnosť značky, vždy sa oplatí minúť čas a peniaze na značkovú kampaň pre vaše značkové výrazy. Ako rastie vaša online prítomnosť, rastie aj vaša značka. Uvidíte, že vaše zobrazenia budú časom rásť a používatelia s väčšou pravdepodobnosťou rozpoznajú vašu značku a budú s vami obchodovať.

Tip #8 –  Nájdite optimálny čas dňa/týždňa

Pomocou prehľadu v službe Google AdWords nájdete najziskovejšie časy počas dňa a tiež dni v týždni. Vytvorte si vlastný plán reklám, aby ste mohli odstrániť zbytočné výdavky počas nepárnych hodín dňa alebo dní v týždni so slabou výkonnosťou. Ak váš cieľ PPC zahŕňa telefonické hovory, uistite sa, že zobrazujete reklamy iba vtedy, keď je niekto k dispozícii, aby odpovedal na telefón. Môžete tiež pridať kladné alebo záporné úpravy cenových ponúk pre hlavné alebo pomalé hodiny dňa.

Tip #9 –  Choďte na to lokálne

Ak máte spustenú národnú kampaň a nedosahujete dostatočný podiel zobrazení, skúste do svojich kľúčových slov pridať geografické značky. Vytvorením kľúčových slov špecifických pre danú polohu budete stále môcť zvyšovať kvalitnú návštevnosť a s najväčšou pravdepodobnosťou skončíte s lacnejšou CZK (cenou za kliknutie). Budete prekvapení, koľko ľudí hľadá národné produkty/služby, pričom vo vyhľadávaní je zahrnutá aj ich poloha.

Tip #10 –  Maximalizujte si svoju pozíciu

Ak chcete, aby sa vaša reklama zobrazovala na prvej stránke Google, prvá vec, ktorú musíte urobiť, je maximalizovať vašu pozíciu. Čím viac miesta na stránke držíte, tým je pravdepodobnejšie, že ľudia uvidia vašu reklamu a kliknú na ňu. Uistite sa, že používate rozšírenia služby AdWords a čokoľvek iné, čo pomôže vašim reklamám vyniknúť a zlepšiť CTR (mieru prekliknutia). Vytvorte odkazy na podstránky, rozšírenia o telefonické funkcie, rozšírenia umiestnení atď. Ak použijete rozšírenia reklamy, môžete zvýšiť svoje šance na zobrazenie na prvých 3 pozíciách reklamy. Využite rozšírenia, ktoré fungujú pre vás a vaše obchodné ciele.

PPC reklamy prichádzajú vo všetkých tvaroch a veľkostiach. Vždy sa uistite, že prispôsobujete svoje stratégie na základe vašich PPC cieľov. Dúfame, že vyššie uvedené tipy vám pomôžu získať výhodu nad vašou konkurenciou s vysokými výdavkami.

Potrebujete pomôcť s maximalizáciou PPC aj pri malom rozpočte?

Kontaktujte nás na sales@ui42.com  

 

Prečítajte si tiež

Ďakujeme za odber!
Čoskoro dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.