Ako využiť umelú inteligenciu v e-shope a rutinných úlohách?
Nástroje s nálepkou umelá inteligencia sa vynárajú ako huby po daždi. Každý deň prichádzajú nové a mnohé z nich nemajú s AI nič spoločné. Hoci sa všade naokolo hovorí, aká bude umelá inteligencia nepostrádateľná, nie je jednoduché zorientovať sa. Neviete, ako vyťažiť v e-shope alebo pri práci z umelej inteligencie efektívnejšie riešenia? Čítajte ďalej. Viktor Doletina, COO ui42, na uplynulej online konferencii Website Story ponúkol návod, ako na to.
Ako sa zorientovať v AI? Hľadajte pridanú hodnotu
Najväčšiu pridanú hodnotu v umelej inteligencii pociťujeme aktuálne pri tvorbe obsahu. Nechať si vygenerovať popisy produktov alebo príspevky na sociálne siete si mnohí e-shoperi a marketéri už vyskúšali. Podobne je to aj v prípade vizuálneho obsahu – grafiky či úprave fotografií. Umelá inteligencia však ponúka omnoho väčší rozsah možností. Výsledkom sú efektívnejšie procesy, rýchlejšie výstupy a nižšie náklady. Nielen pre majiteľov e-shopov, ale taktiež mnohé profesie.
Očakávania kladené na umelú inteligenciu v podnikaní sú tak realistické, ako si ich kto nastaví. Kľúčom je nájsť tú správnu pridanú hodnotu pre svoj biznis.
Viktor Doletina
Umelá inteligencia zefektívňuje rutinné tasky a pomáha pri vývoji
Sila AI sa prejavuje nielen v rámci marketingových procesov, ale taktiež na pozadí e-shopov a systémov. Kým nástroje ako Chat GPT pomáhajú s konceptom článkov na blog, vyhľadávaním zaujímavých tém alebo v rámci kreatívnych procesov pri brainstormingu, pomôcť dokáže AI aj v takých odvetviach, ako je programovanie. Vďaka tomu, že v ui42 presahujeme ako one – stop shop agentúra do množstva odvetví v e-commerce, využívame umelú inteligenciu naprieč viacerými z nich. S využitím umelej inteligencie, konkrétne nástroja Copilot od GitHub, sme zefektívnili procesy programovania dokonca o 30%.
V ui42 vieme z Chat GPT a AI nástrojov vyťažiť maximum
Veľký potenciál umelej inteligencie je tam, kde je možné úlohy v rámci pracovných procesov zautomatizovať. Napríklad, pri nástupe nového zamestnanca. Umelá inteligencia s našou kozmetickou úpravou dokáže uviesť nového člena tímu do toho, ako to v agentúre chodí a pokojne aj zodpovedať všeobecné otázky.
Chat GPT totiž nie je len uzatvorený systém, ktorý spracováva obsah dostupný na internete. V ui42 máme ako jedny z mála prístup k developer API tohto nástroja.
To nám umožňuje pridávať priamo do Chat GPT jedinečný obsah a získať unikátny výstup, šitý na mieru. Príkladom je efektívny tool využiteľný pre parkovaciu politiku v meste, ktorý dokáže v sekunde vygenerovať odpoveď na otázky typu koľko stojí parkovanie na tej a tej ulici, ako si založiť parkovaciu kartu a podobne.
Využitie AI v e-shope: Rast, expanzia a vyšší konverzný pomer
Nielen firmy v rámci rôznych pracovných pozícií, ale taktiež e-shopy môžu implementáciou umelej inteligencie veľa získať. Najmä rýchlejšie výstupy s nižším rozpočtom, než to bolo dosiaľ.
Kľúčovým momentom, pre mnohé z nich, je expanzia do zahraničia. Kým dosiaľ tento proces trval mesiace (násobne s ohľadom na počet krajín), dnes to ide aj efektívnejšie. V ui42 sme prepojením AI na CMS BUXUS pomohli nášmu klientovi s expanziou do štyroch nových krajín v rekordných pár týždňoch. A ušetrili tak jeho budget aj čas. Ten môže klient následne využiť v spolupráci s agentúrou na iné e-commerce aktivity, na ktoré možno dosiaľ nebol priestor.
O tom, že umelá inteligencia zlepšuje používateľský zážitok a zvyšuje konverzný pomer priamo v e-shope, hovoríme už dlho. Sami sme vyvinuli vlastný odporúčací systém na báze umelej inteligencie, vhodný aj pre stredne veľké a malé e-shopy.
AI pomáha na základe dát vyselektovať produkty pre cross-sell a up-sell, o ktoré má konkrétny zákazník čo najpravdepodobnejší záujem. Zobrazuje ich napríklad vo vyskakovacom okne s ponukou, ktorá sa nedá odmietnuť. Alebo na produktovej stránke a v košíku, kde je veľký potenciál k doplnkovému predaju. Zároveň dokáže odporúčač usporiadať produkty v rámci kategórie tak, aby boli na začiatku tie s najvyšším potenciálom na predaj konkrétnemu zákazníkovi. Celý proces funguje zautomatizovanie, čiže odporúčač šetrí náklady aj čas administrátora. Viac o tom, ako umelá inteligencia od ui42 funguje, si môžete prečítať v článku Automatizované odporúčania pre e-shopy. Prečo ich potrebujete?
Ako ďalej s umelou inteligenciou?
Vyslovovať nejaké predikcie o tom, kam až dokáže pokrok s AI zájsť, si dnes netrúfa nik. Tí, ktorí sledujú vývoj napredujúci míľovými krokmi vedia, že ešte zďaleka nie sú všetky možnosti prebádané. Práve naopak. To najdôležitejšie, čo dnes môžu e-shopy, agentúry, ale aj jednotlivci robiť, je skúšať, čo všetko umelá inteligencia dokáže. A pokúsiť sa nájsť presne tie body, v ktorých dokáže zefektívniť jednotlivé pracovné úlohy, ušetriť čas a náklady na procesy v podnikaní.
Zaujíma vás viac? AI, automatizácia a digitálna transformácia boli hlavnou témou online konferencie Website Story V. Prezrite si záznam, kde sa dozviete viac nielen od Viktora, ale aj ďalších spíkrov, ktorí sa podelili o naozaj cenné informácie. Alebo nás kontaktujte a vyskúšajte si umelú inteligenciu priamo vo svojom e-shope.
Ako využiť AI v e-shope?
Tvorba textu
AI vytvára základné copy, ako napríklad popisy produktov, texty k príspevkom na sociálne siete, návrhy na témy sekcie blog, návrhy na štruktúru článkov na blog.
Tvorba vizuálov
Grafické AI nástroje vygenerujú fotografiu, upravia vizuál podľa potreby, vytvoria logo, infografiku alebo akúkoľvek grafiku na mieru.
Kreatíva
Umelá inteligencia je generátorom množstva nápadov v kreatívnych procesoch (názov spoločnosti, produktu, nadpisu, témy) a pomôže pri brainstormingu.
SEO
Umelá inteligencia zefektívňuje procesy pri optimalizácii pre vyhľadávač. Vytvára metadáta, pracuje s kľúčovými slovami a je súčasťou nástrojov na tvorbu analýz.
Programovanie
AI nástroje fungujú ako našepkávače pri dopĺňaní kódu v rámci web developmentu a programovania.
Odporúčacie nástroje
AI je súčasťou pokročilých odporúčacích nástrojov na cross-sell a up-sell produktov a služieb na plne automatickej báze.
Expanzia
Prepojením AI a CMS vytvárame jazykové verzie webu násobne rýchlejšie. E-shopové riešenie je na expanziu na zahraničné trhy pripravené rádovo v týždňoch.
Pokročilý chatbot
Zdokonaľovaním umelej inteligencie sú chatboty použiteľné vo väčšom rozsahu, než doteraz. Napríklad priamo pri predaji, poradenstve, reklamačnom a zákazníckom servise.