O tom, že sa u nás niečo varí, sme vás už informovali v článku na našom blogu. A že to teda už poriadne buble a vrie (a najmä vonia podľa našich očakávaní), sa s vami podelíme radi už dnes.
Aby sme sa teda nastavili na rovnakú vlnu, upresníme, že bude reč o umelej inteligencii. Presnejšie, o novom nástroji, na ktorom v ui42 poctivo makáme, aby sme pomohli našim klientom zvýšiť predaje v e-shope. Skvelé výsledky vám sprostredkujeme na príklade nášho úspešného klienta Dedoles.
Tak teda, nech sa páči, malá chuťovka…
Strojové učenie dokáže aj v slovenskom e-shope zvýšiť konverzie. Ako?
Vráťme sa ešte predsa len o krok späť. Čísla zo zahraničných e-shopov a veľkých e-commerce projektov hovoria jasnou rečou. Vďaka umelej inteligencii, presnejšie strojovému učeniu (machine learning), dokážu najväčší giganti na online trhu spracovávať neuveriteľné množstvo dát a vyťažiť z nich maximum. Príkladom je známy video kanál Youtube, megalomanský e-shop Alibaba alebo obľúbený Netflix.
Ruku na srdce, neklikli ste niekedy na film, ktorý vám Netflix na svojich stránkach odporúčal? Neprehliadli si video na Youtube, ktoré na vás vyskočilo medzi prvými? Ak áno, práve ste skonzumovali obsah alebo nakúpili produkt, ktorý vám bol zobrazený pomocou strojového učenia (umelej inteligencie).
Aby sme však mohli podobné výsledky otestovať aj na našom, o niečo menšom slovenskom trhu, potrebovali sme adepta s obrovským portfóliom, na ktorého stránkach to žije. A keďže Dedoles zaznamenal medziročný 230%-ný nárast návštevníkov na stránkach (viac o číslach Dedoles-u nájdeš v prípadovej štúdii), bolo rozhodnuté.
Ako spracovať množstvo údajov s tým najlepším výsledkom?
Základom nasadenia nástroja, ktorý pracuje na báze strojového učenia, je predpoklad, že e-shop spracováva veľké množstvo dát. Práve vďaka nim, a ich vyhodnocovaniu na základe určitého kľúča, s podstatou založenou na neurónových sieťach, dokáže to, čo bolo dosiaľ nemožné.
Zobraziť používateľovi stránky relevantný (personalizovaný) obsah bez toho, aby o sebe zadal akékoľvek údaje, prípadne, aby sa prihlásil.
Výzva menom Dedoles. Ťažko nastaviteľné vyhľadávanie a odporúčané produkty
Skvelou príležitosťou, ako náš nový nástroj aplikovať do reality, bola sekcia odporúčané produkty e-shopu Dedoles. Práve tie potrebovali efektívnejšie a komplexnejšie riešenie, než ručné vyklikávanie “mohlo by sa vám páčiť” reálnymi zamestnancami. Navyše, v momente, ako opätovne Dedoles rozšíril svoje portfólio o nové vzory a typy produktov, stalo sa dovtedajšie riešenie nezrealizovateľným.
S podobnými problémami sa borí nejeden e-shop s rozsiahlym sortimentom, v rámci ktorého by síce mohol aplikovať účinný cross-selling, avšak zrealizovať ho prostredníctvom dostupných riešení, nie je možné. Práve automatizácia, ktorú zo sebou umelá inteligencia prináša, je skvelou možnosťou, ako odbremeniť zamestnancov a získať nástroj, ktorý pracuje na predaji produktov sám, bez potrebných zásahov či koordinácie.
Druhou oblasťou, ktorá sťažuje návštevníkom tohto e-shopu možnosť dostať sa ku všetkým produktom, ktoré by ich mohli zaujímať, je klasické fazetové vyhľadávanie. Hoci je fazetové vyhľadávanie v mnohých e-shopoch vyšperkované do dokonalosti, stále má svoje obmedzenia. V prípade Dedoles-u to platí dvojnásobne, nakoľko sa tovar vyberá väčšinou pomocou vzorov, ktoré treba pomenovať (čo najobjektívnejšie).
Najväčšou výzvou celého riešenia bolo zozbieranie tých správnych dát a vytvorenie vhodného modelu, ktorý by dával relevantné výsledky. Bonusom navyše je fakt, že nástroj treba zasadiť do reality tak, aby podával výstupy naozaj rýchlo, keďže návštevník stránke (a špeciálne odporúčaným produktom) venuje vzácnych niekoľko sekúnd.
Výsledok? Oslobodzujúca automatizácia a niekoľkonásobne vyššia miera preklikovosti, ktorá dáva odporúčaným produktom nový rozmer
Hoci boli dosiaľ odporúčané produkty považované za dobrý nástroj doplnkového predaja, umelá inteligencia na pozadí nášho nového nástroja ich posúva na novú métu. Vďaka A/B testovaniu sa nám podarilo overiť svoje hypotézy a sekciu odporúčané produkty upgrade-ovať na plne automatizovanú časť e-shopu. S akým výsledkom?
Pri aktuálnom nasadení v e-shope Dedoles na troch najväčších trhoch – slovenský, český a nemecký, môžeme konštatovať vyššiu mieru preklikovosti (CTR). A to dokonca 3-5x vyššiu, než v prípade modelu, na akom boli odporúčané produkty realizované dosiaľ. Vyššia preklikovosť jasne dokazuje, že odporúčané produkty zobrazujú v reálnom čase práve to, čo návštevníka stránky zaujíma.
Stále hladní? Nuž, chuťovka je predsa len chuťovka :)
Viac výsledkov a konkrétnych čísel z nasadenia nášho nového nástroja práve v e-shope Dedoles sa môžete dočítať v našej prípadovej štúdii.
Viac noviniek a informácií, aj o novom nástroji z našej dielne, sa dozviete na našich sociálnych sieťach.
Sledujte nás na facebook.com/ui42.agency