Bratislava 16. decembra (TASR) - Internetové obchody na Slovensku očakávajú v období okolo Vianoc zvýšený záujem ludí o nakupovanie cez internet. Zvýšenie obratu v čase Vianoc totiž očakáva deväť z desiatich slovenských e-shopov. Štyria z desiatich pritom odhadujú, že sa im obrat počas tohtoročných sviatkov zvýši oproti minulému roku o viac ako 30 %. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť KPMG v spolupráci s ui42. Prieskum prebehol formou online dotazníka na vzorke 105 respondentov v októbri a v novembri tohto roka.
Ludia sú pred Vianocami často presýtení nakupovaním v nákupných centrách. Preto, ak poznajú e-shop, ktorému dôverujú, alebo ich osloví s ponukou, uprednostnia zadováženie darčekov z pohodlia domova," opísala partnerka KPMG na Slovensku zodpovedná za sektor maloobchodu Ivana Mazániková.
Podla prieskumu si zároveň tretina respondentov myslí, že ich najväčšou konkurenčnou výhodou je zákaznícky servis. Z vrcholu rebríčka sa tak odsunul na druhé miesto širší sortiment, ktorý tento rok spomenulo ako svoju top výhodu 21 % opýtaných.
Čo sa týka vytvárania nových e-shopov, v prieskume sa 44 % opýtaných vyjadrilo, že ich e-shop vznikol z túžby mať vlastné podnikanie.
Z našich skúseností vyplýva, že e-shopy si dnes zakladajú skôr skúsenejší ludia s praxou v klasickom zamestnaní. Mať vlastné podnikanie pre nich znamená možnosť sa realizovať, a zároveň určitú časovú flexibilitu - vysvetlil Martin Krupa z ui42.
Prieskum priniesol tiež zistenie, že slovenské e-shopy majú globálne ambície. V horizonte dvoch rokov plánuje expanziu na ďalšie trhy 42% opýtaných, ďalších 30% to zvažuje.
Reportáž z prieskumu odznela aj v spravodajstve na TV Markíza a odvysielal ju aj Rádiožurnál Slovenského rozhlasu (od 10:43 min.).
Rozumiemem internetovým obchodom - Martin Krupa napísal tento rok knihu o e-shopoch s názvom E-shop od nápadu po úspech.
Potrebujete pomôcť s rastom a rozvohom vášho e-shopu? Sme tu pre vás.