Google Ads – 7 tipov, vďaka ktorým bude vaša reklama efektívnejšia
PPC reklama prostredníctvom Google Ads patrí k jednému z najčastejších využívaných online kanálov, kde možno promovať svoje produkty alebo služby. Pri jej nastavení, spustení a taktiež vyhodnotení vás však môže potrápiť niekoľko kritických momentov. Prečítajte si sedem cenných rád, ako sa im vyhnúť a spúšťať reklamy v Google Ads čo najefektívnejšie, bez ohľadu na sezónnosť.
Základom úspechu platenej reklamy je dostatok kvalitných dát
Mať správne dáta a ich dostatočné množstvo, je dnes pri riešení platenej reklamy kľúčové. Aby ste s dátami mohli ďalej pracovať, nezabudnite v analytike nastaviť elektronický obchod. Prepojenie Google Ads s účtom Google Analytics, zabezpečí, že relevantné dáta budete môcť čo najlepšie vyhodnotiť. Ak sa vám náhodou nezobrazujú dáta a kampane v účte Google Analytics, skontrolujte auto-tagging – prepisovanie dát z kampaní v Google Ads.
Sledujte KPI – kľúčové ukazovatele v Google Ads
Kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI) sú metriky, ktoré sa využívajú v performance marketingu na meranie výkonnosti a úspešnosti jednotlivých kampaní. Snáď najčastejšie používanou je PNO – podiel nákladov na obrate. Túto metriku odporúčame sledovať nielen medzimesačne, ale aj na úrovni kampaní, celého účtu a takisto ju porovnávať. Ak je podiel nákladov na obrate vyšší, než očakávate, je potrebné popremýšľať o tom, ako kampane zlepšiť.
Skôr, než spustíte reklamu, nastavenie kampane dôsledne skontrolujte
Pri tvorbe novej kampane dbajte o jej správne nastavenia. Je síce pravdou, že sa k nastaveniam viete vrátiť, avšak ich kontrolou pred spustením si ušetríte veľa času. Napokon, je ľahšie preveriť si nastavenia kampane radšej hneď, ako ju nechať bežať, a neskôr riešiť, prečo nemá dostatočný výkon alebo míňa príliš veľa kreditu a neprináša žiadne tržby.
Zvážte rozpočet pri kampaniach v Google Ads
Platená reklama má vo väčšine prípadov svoj budget, ktorý ste ochotní minúť. Sú však kampane, kde sa šetriť naozaj neodporúča. Príliš nízky rozpočet ich totiž obmedzuje. Riešením je porovnať si výkonnosť kampaní z dlhodobého hľadiska a podľa toho sa rozhodnúť, koľko do reklamy investovať.
Aby bola reklama účinná, pravidelne kontrolujte vyhľadávacie dotazy
Vyhľadávacie dotazy sú presne tie výrazy, ktoré hľadali vaši zákazníci a vďaka ktorým vykonali konverziu v e-shope alebo na webe. Vďaka ich pravidelnej kontrole budete presne vedieť, ktorými výrazmi môžete doplniť vaše existujúce kampane. Ich kontrola je dôležitá aj preto, aby ste predišli zbytočnému zobrazovaniu vašej reklamy na nerelevantné vyhľadávacie dopyty, ktoré nesúvisia s vašim podnikaním a napokon vám aj zbytočne odoberajú kredit.
Nezameriavajte sa len na Google Ads
Aj napriek tomu, že ste sa rozhodli pre platenú reklamu v Google Ads, nezabúdajte na ostatné kanály, ktoré vám môžu priniesť potenciálnych zákazníkov. Priebežne analyzujte a sledujte aj priame návštevy, organické vyhľadávanie alebo platené reklamy na sociálnych sieťach. Dobre nastavená reklamná kampaň v rámci Google Ads síce prináša výsledky, ale ignorovaním ostatných kanálov sa môžete zbytočne oberať o konverzie. Ak ste v nich zaznamenali nejaký prepad, zistite, kde mohol nastať problém a venujte mu pozornosť.
Pravidelne kontrolujte, či je vaša reklama aktuálna
Nie je nič horšie ako bežiaca reklama na vianočný výpredaj počas leta. Zdá sa vám to nereálne? Žiaľ, aj toto je chyba, s ktorou sa často stretávame. Ďalším zásadným problémom sú preklepy v reklamách, zlá gramatika alebo nerelevantné informácie – napríklad o výške objednávky pre dosiahnutie dopravy zdarma alebo výške zľavy. Čerešničkou na torte sú nefungujúce 404-ky v rozšíreniach o odkaz na podstránky. Všetkým týmto failom sa dá vyhnúť, ak reklamu pred spustením dôsledne skontrolujete.
Je pre vás niekedy nastavenie reklamy cez Google Ads ako španielska dedina? Zverte ich do našich rúk. Naši špecialisti, vám radi s nastavením efektívnej reklamy pomôžu.