Case Study Kalis Ako sme za rekordne krátky čas vycúvali z vysokého PNO
Zastabilizovať podiel nákladov na obrate nie je jednoduché. A čo ešte v prípade, ak ho chcete znížiť! Za málo peňazí, veľa muziky – aj tak sa dá opísať ideálny stav, kedy PNO klesá a tržby stúpajú nahor. V prípade Kalis sa nám to podarilo v extrémne krátkom čase. Už po prvých mesiacoch spolupráce sme zaparkovali vysoké PNO do garáže a vyštartovali tým správnym smerom.
Zadanie a ciele spolupráce
Spoločnosť Kalis s.r.o. nás oslovila na základe sympatií k one-stop shop konceptu a spôsobu, akým ui42 dosahuje raketové výsledky svojich klientov. Zadanie bolo jasné. Vyladiť online reklamu v jednotlivých projektoch v segmente parkovacích kamier a detských doplnkov/hračiek pre správny vývin, najmä z pohľadu performance marketingu. Ako hlavný cieľ sme si zadefinovali zníženie podielu nákladov na obrate.
Hlavné oblasti spolupráce
- PPC reklama
- Content stratégia na sociálne siete
- SEO
Kľúčové medzníky spolupráce
Upratali sme si dáta
Pretože dáta sú to najdôležitejšie. Aby sme performance marketing dostali do krajších čísel, zahájili sme v účtoch Analytics veľké upratovanie v rámci všetkých projektov. Zlúčili sme GTM kontajnery, doplnili primárne a sekundárne konverzie, nastavili rozšírené konverzie v GA4 (Enhanced conversions) a pod.
Určili sme si kľúčovú metriku
Kalis k nám prišiel hneď s niekoľkými projektami na doménach www.cuvaciekamery.sk, www.parkovaci-kamera.cz, www.vestys.hu, www.vestys.ro a www.joybex.sk, pričom po zahájení spolupráce pridali mutácie www.vestys.at a www.vestys.de. Aby sme mohli sledovať dosiahnuté výsledky, určili sme si základnú metriku na vyhodnocovanie spolupráce, ktorou bol v tomto prípade podiel nákladov na obrate.
Zvýšili sme ROAS na projektoch Cúvacie kamery
Zaujímavou štartovacou čiarou bolo, že klient dosiaľ preklápal všetok obrat dosiahnutý vďaka PPC reklame späť do reklamy. Vďaka premyslenej stratégii sa nám však podarilo aj so zníženými nákladmi do reklamy dosiahnuť lepšie alebo aspoň porovnateľné výsledky. Aby sme dosiahli maximálny výkon kampaní pre projekty Cúvacie kamery sk/cz/hu/ro, prealokovali sme rozpočty medzi nimi s cieľom zvýšiť ROAS. V momente, ako dosiahlo očakávanú úroveň, ROAS sme opäť zvýšili. Okrem toho sme optimalizovali texty v rámci kampaní o nové kľúčové slová z dynamických reklám do search kampaní.
Zvýšili sme obrat pre Joybex.sk
V rámci jednotlivých jazykových mutácií pre projekt so vzdelávacími hračkami Joybex sme do kampaní zakomponovali nové produkty. Nastavili optimálne cielenie, publiká, záujmy a pod. Okrem toho sme pre nové kategórie produktov vytvorili nové popisy a spustili cielené search kampane. Výsledkom je zvýšenie obratu pri slovenskej doméne a zlepšenie výsledkov (Impresion Share, Top of page rate a Abs. Top of page rate) pre českú doménu v medzi mesačnom porovnaní.
Výsledky spolupráce a čísla
– 92,9 %
Zníženie PNO na projekte vestys.ro v medzimesačnom porovnaní
– 99,9 %
Zníženie PNO na projekte parkovacikamera.cz v medzimesačnom porovnaní
– 93,4 %
Zníženie PNO na projekte cuvaciekamery.sk v medzimesačnom porovnaní
– 100 %
Zníženie PNO na projekte joybex.sk v medzimesačnom porovnaní
Čo je Kalis?
Kalis je spoločnosť, ktorá stojí za e-shopmi www.cuvaciekamery.sk, www.parkovaci-kamera.cz, www.vestys.hu (a jej mutáciami na viacerých trhoch) a taktiež www.joybex.sk. V úzkoprofilovom segmente zobrazovacej techniky (cúvacie kamery, monitory a pod.) sa Kalis rýchlo doťahuje na prvé priečky v e-commerce nielen vďaka kvalitným produktom a ich konfigurácii, ale aj dobre nastavenému performance marketingovému mixu, aktuálne v rukách ui42.
Zhrnutie očami ui42
Projekty ako Cúvacie kamery a Joybex sú ukážkou toho, ako dokáže aj menší e-commerce projekt vďaka kvalitnému performance marketingu výrazne okresať náklady do reklamy. My sme to navyše dokázali v extrémne rýchlom čase – za jeden jediný mesiac. Pretože na dobré čísla netreba veľké budgety, ale dobrú stratégiu a know-how. Vďaka ušetreným prostriedkom tak môže projekt dosahovať nové méty a osloviť opäť širšiu cieľovú skupinu.
Ako hodnotí našu spoluprácu Kalis?
Veľmi jasná a profesionálna komunikácia, vďaka ktorej sme vedeli s ui42 rýchlo dostať PNO na požadovanú úroveň. S ui42 sme si od začiatku sadli, pochopili čo chceme a navrhli cestu, ako sa tam dostať.
Kontaktujte nás
Potrebujete aj vy komplexné riešenie pre váš biznis?
-
Andrej Kajan
CEO
-
Boris Henezi
Sales Executive