LinkedIn reklama: Využite jej potenciál pre B2B
LinkedIn reklama je nástroj, ktorý v rámci performance marketingu využíva stále málo firiem. Jej efektivita je však pri správnom nastavení kampane viac než zaujímavá. Patrí vaša spoločnosť k tým, ktoré hľadajú nových obchodných partnerov alebo sú vašou cieľovou skupinou iné firmy? LinkedIn je pre B2B ten správny kanál, ako získať nové leady alebo dokonca i vhodných uchádzačov o zamestnanie.
LinkedIn: Čo to je “profesijná” sociálna sieť?
LinkedIn je sociálna sieť, ktorej primárnym cieľom je spájať ľudí a spoločnosti na základe obchodných a pracovných vzťahov. Kým od sociálnych sietí, ako je Facebook, Instagram alebo TikTok, očakávajú ľudia skôr zábavu a dávku emócií, LinkedIn je tak trochu iná káva. Profily si na tejto sieti vytvárajú ľudia a firmy, ktoré pridávajú a sledujú obsah z pohľadu profesijného alebo odborného zamerania. Inak povedané – ideálna dávka inšpirácie a informácií napríklad ku káve počas pracovnej prestávky.
Na LinkedIn-e sa môžete prepojiť s odborníkmi vo svojom odbore a diskutovať na rôzne témy či podnety. Môžete sa pridať ku svojim kolegom pod hlavičkou spoločnosti, pre ktorú pracujete. Alebo zdielať svoje know-how ako freelancer a získať nové pracovné spolupráce. Rovnako tak si môžete vytvoriť prepracovaný profesný profil, na základe ktorého vás vyhľadajú potenciálni zamestnávatelia.
LinkedIn je však aj pre firmy. Zdieľanie pracovných ponúk pre nových uchádzačov a ich aktívne vyhľadávanie, zverejňovanie noviniek, udalostí, webinárov alebo nových atraktívnych spoluprác. To všetko pomáha budovať povedomie o vašej značke na ďalšej komunikačnej platforme. To však nie je všetko. Platná LinkedIn reklama prináša jedinečný spôsob, ako dosiahnuť rôzne ciele (konverzie, angažovanosť). Ako na to?
Ako funguje LinkedIn reklama a marketing?
Sociálne siete využívajú potenciál veľkého množstva používateľov a ich angažovanosť s obsahom, ktorý tvoria iní používatelia. Takmer vo všetkých je možnosť platenej reklamy, ktorá má svoje výhody. Podobne je to aj v prípade sociálnej siete LinkedIn. Ak ju chcete využiť ako jeden zo svojich marketingových kanálov, tu je niekoľko dôvodov, prečo to stojí za vyskúšanie.
Výhody LinkedIn reklamy
LinkedIn marketing prináša efektívne cielenie
Ak ste zvyknutí na reklamu v rámci sociálnych sietí, zrejme viete, že sa dá pomerne presne nastaviť komu, kedy a ako budú vaše reklamné kampane zobrazované. V prípade LinkedIn-u je tu ešte o jeden bonus na viac. Môžete celkom presne zacieliť na konkrétne pracovné pozície, oblasti alebo segmenty. Je to veľká výhoda, ak inzerujete pracovnú ponuku, ale taktiež, ak chcete propagovať svoje produkty pre B2B klientov.
Budovanie značky na LinkedIn-e
Aj v rámci stratégie budovania brandu ponúka LinkedIn spôsob, ako vytvoriť o svojej spoločnosti pozitívny obraz a komunikovať všetky jej novinky medzi cieľovou skupinou. Najmä, ak sú nimi odborníci z rôznych odvetví alebo potenciálni obchodní partneri v rámci vášho segmentu.
Taktiež platí, že aj napriek tomu, že je LinkedIn skvelým nástrojom pre získanie B2B leadov, stále je tu aj určitý potenciál B2C zásahu. Za každým obchodným riaditeľom, konzultantkou, CEO aj HR managerkou predsa stojí niekto, koho môžu zaujať vaše produkty a služby z pohľadu koncového zákazníka.
Zvýšenie dosahu podľa rozpočtu na LinkedIn reklamu
Pomocou platenej reklamy môžete osloviť aj tých, ktorých zrejme nezasiahne organika vašich príspevkov či iného obsahu na LinkedIn-e. Vybrať si môžete z rôzneho typu formátov (sponzorovaný príspevok, reklama v bočnom paneli…) a taktiež nastaviť rozpočet pre svoje kampane, vďaka ktorému dosah zvyšujete.
Prepracovaná analytika s LinkedIn Campaign manager
LinkedIn ponúka, podobne ako Meta, vlastný nástroj na správu a dokonca aj analýzu kampaní. Znamená to, že svoje reklamy nevypustíte len tak do prázdna. Môžete sledovať ich výkonnosť a počet interakcií, vyhodnotiť efektivitu a následne sa rozhodnúť, ako pokračovať s platenou reklamou ďalej.
Zaujatie potenciálnych uchádzačov o zamestnanie
Spoločnosti, ktoré si dajú záležať na výbere nových zamestnancov, si na kľúčové pozície vyberajú ľudí veľmi dôsledne. LinkedIn pôsobí v tomto smere ako otvorený trh práce (dokonca si môžete vybrať tých, ktorí sú otvorení novým pracovným možnostiam alebo označiť seba, že hľadáte posily). V rámci organických príspevkov môžete budovať svoju značku z pozície atraktívneho zamestnávateľa a pomocou platenej reklamy s konkrétnou pozíciou osloviť vybraných uchádzačov.
Prečo je LinkedIn pre B2B ideálnou voľbou?
Ak je vašou cieľovou skupinou B2B segment (business-to-business), nemali by ste nad LinkedIn potenciálom váhať už ani minútu. Dôvod je jasný – vaša cieľovka je presne tam. Tam hľadá odborné informácie, komunikuje vo vláknach pod príspevkami, informuje o svojich obchodných aktivitách alebo sleduje svoju konkurenciu.
Hoci platí, že aj iné sociálne siete (Facebook, Instagram…) prinášajú možnosť, ako propagovať svoju firmu a produkty, je to miesto, kam sa chodia používatelia väčšinou odreagovať. LinkedIn je priestor, kde v drvivej miere nemusíte odpovedať na klasické hejterské komentáre a osočovanie. Očakávať, naopak, môžete konštruktívny dialóg na úrovni. A ten vás a vašu spoločnosť dokáže so správnymi argumentmi posunúť do pozície odborníka dokonca i bez platenej reklamy.
Prínos tejto sociálnej siete určite využijú nielen spoločnosti a firmy, ale taktiež rôzni freelanceri alebo odborníci, ktorí pomocou LinkedIn marketingu dokážu posilniť povedomie o svojich skúsenostiach. Odprezentovať svoje zručnosti, označiť úspešné spolupráce, komunikovať v diskusiách alebo budovať sieť kontaktov je pre rozvoj osobnej značky jednoducho must-have.
Začíname s LinkedIn reklamou. Ako na to?
Základné nastavenia a rozdiely v reklamách LinkedIn
Ak ste už nastavovali reklamnú kampaň v rámci Meta (Facebook a Instagram), zrejme viete, že sa budete musieť preklikať určitým výberom. Ostatné už urobí múdry algoritmus sociálnej siete za vás. V prípade LinkedIn Advertising platí, že si viete kampane nastaviť ešte detailnejšie, než ste zvyknutí v rámci iných sociálnych sietí alebo analytických nástrojov na PPC reklamy. Vďaka presnejšiemu určeniu záujmov, odboru alebo zameraniu si môžete vyklikať úzku cieľovú skupinu, ktorej sa bude vaša reklama zobrazovať.
Okrem toho platí, že si svoju cieľovú skupinu môžete vytvoriť aj sami. Stačí nahrať zoznam kontaktov a kampane spúšťať adresne, napríklad na nákupcov firiem alebo obchodných riaditeľov.
Dôležité je taktiež vedieť, aký máte cieľ. V rámci kampaní sa presne definuje, či chcete budovať povedomie o svojej spoločnosti, zachytiť ľudí vo fáze zvažovania alebo by ste radšej získavali nové leady, či presmerovali ľudí na svoj web pomocou konverzie. Rozdielne, v porovnaní s inými reklamami na sieťach, je konkrétne zobrazenie. To určujete výhradne vy a nie algoritmus.
Aká je cena za LinkedIn reklamy?
Na rovinu – vyššia. Pre LinkedIn marketing platenou formou si musíte vyhradiť o niečo vyšší rozpočet, než je to v prípade Facebooku či Instagramu. Niekedy dokonca násobne vyšší (v stovkách eur). Ak je však na druhej strane suma za jeden preklik vyvážená perspektívnejšou konverziou, nie je nad čím váhať. V prípade tejto sociálnej siete je investícia do platenej reklamy so správnym nastavením kampaní efektívnejšia.
Využívajte LinkedIn Campaign Manager
Aj táto sociálna sieť prichádza s vlastným prostredím, kde je možné kampane realizovať. LinkedIn Campaign Manager je rozhodne niečo, v čom by ste sa mali zorientovať. Tento nástroj slúži nielen na vytvorenie, ale aj optimalizáciu a vyhodnotenie jednotlivých reklám. Nie je to však nič zložité. V zásade je LinkedIn Campaign Manager veľmi podobný Meta Business Suite.
Čo všetko je možné v ňom v rámci cielenia nastaviť? Napríklad konkrétnu spoločnosť, v ktorej ľudia pracujú alebo pracovali, vzdelanie, ich pracovné skúsenosti s presným údajom o rokoch praxe, ale taktiež záujmy a správanie, podobne ako v prípade modrej siete.
Aké typy kampaní ponúka LinkedIn reklama?
Existuje niekoľko typov formátov (karusel, text, video, ...) a taktiež umiestnení, kde sa vaša reklama na LinkedIn-e môže zobraziť (hlavné vlákno, bočný panel, správa, …). Medzi najpoužívanejšie druhy kampaní patria:
Sponzorované príspevky
Tento typ kampane zvyšuje povedomie o značke alebo spoločnosti a jeho cieľom je zvýšiť angažovanosť s obsahom (lajky, komentáre). Umiestnenie je obvykle priamo v hlavnom vlákne. Možnosti cielenia sponzorovaných príspevkov sú skutočne rozsiahle. Okrem demografických údajov môžete vyberať konkrétne profesie, odvetvia, záujmy a mnohé iné nastavenia.
Reklamné správy (InMail kampane)
Reklamné zdelenie môžete zaslať svojim potenciálnym zákazníkom a obchodným partnerom aj priamo do schránky správ na LinkedIn-e. Pravdepodobnosť, že si ho prečítajú? Takmer stopercentná. Vďaka pridanej výzve na akciu dokonca môžete očakávať aj konkrétne výsledky v podobe konverzie.
Reklamy v bočnom paneli
Tento typ kampaní sa zobrazuje na pravom boku a môže mať rôzny obsah. Príkladom sú obrázky, infografika, texty alebo priamo odkazy na ďalšie stránky. Tieto reklamy prispievajú najmä k budovaniu povedomia o vašej spoločnosti a taktiež získavaniu nových sledovateľov. V prípade, ak do takejto kampane pridáte odkaz, potenciálneho zákazníka môžete nasmerovať aj priamo na web.
Dynamické spotlight reklamy
Dynamické kampane ponúkajú zvýšenú mieru personalizácie. Prečo? Na základe údajov z profilov používateľov môžete pracovať s konkrétnymi menami, profilmi, obrázkami alebo titulmi. Aj z toho dôvodu je spotlight reklama ideálnou voľbou, ak je vašim cieľom dosiahnutie väčšej angažovanosti vašich sledovateľov.
Účinné video reklamy
Reklamné kampane vo formáte videa vnášajú do LinkedIn-u odľahčenie. Napokon, stále hovoríme o sociálnej sieti. Preto je na mieste, spracovať obsah aj obľúbenou formou vizuálu a zvuku, ktorý vnáša do reklamy emóciu. Tento typ kampaní využite, ak chcete budovať brand, nachádzať nové obchodné príležitosti alebo zaujímavou formou nájsť nové pracovné posily do spoločnosti.
LinkedIn reklama prináša rozhodne široký priestor, ako osloviť B2B klientelu a nadviazať nové pracovné/obchodné vzťahy. Veríme, že aj vďaka týmto informáciám dokážete úspešne naštartovať potenciál svojej firmy na LinkedIn-e a pretaviť ho vo svoj prospech. Zaujíma vás viac? Prečítajte si ďalšie skvelé tipy, ako vyťažiť maximum z Facebook reklamy od nášho kolegu Ľuba. V ui42 vám s reklamou na sociálnych sieťach radi podáme pomocnú ruku, stačí sa ozvať.