Marketing na sociálnych sieťach môže byť prínosom pre maloobchodné značky v každej fáze predajného lievika. Zistite, ako začať predávať a budovať vzťahy so zákazníkmi na sociálnych sieťach.
Hľadáte dôvody prečo je dôležité rozširovať svoj marketing aj na sociálnych sieťach, aj keď máte maloobchodnú značku?
Prvým dôvodom môže byť fakt, že takmer tri štvrtiny ( 74,8 % ) svetovej populácie staršej ako 12 rokov používa aspoň jednu sociálnu sieť. To je viac ako 4,6 miliardy ľudí, pričom pred desiatimi rokmi to bolo 1,5 miliardy.
Sociálne siete v dnešnej dobe neponúkajú len kontakt s blízkymi osobami ktoré poznáte, ale môžete spoznávať nových ľudí, sledovať nové trendy a značky, či zabaviť sa. Ak si stále myslíte, že sociálne siete nie sú pre vás to pravé, tak by vás mohol presvedčiť druhý fakt a tým je, že takmer štvrtina ( 23 % ) používateľov sociálnych médií sleduje značku alebo spoločnosť, od ktorej už nakupujú a 21,5 % sleduje spoločnosti a značky, od ktorých uvažujú o nákupe.
Pre vás ako predajcu s maloobchodnou značkou tak otvára sociálny obchod novú cestu k predaju. To však nie je jediný vplyv sociálnych médií na maloobchodné značky. Sociálny marketing môže byť prínosom pre maloobchodníkov v každej fáze predajného lievika.
Pozrime sa teda bližšie, ako by ste ako maloobchodník mohli využiť sociálne siete na budovanie svojej značky a zvyšovanie predaja.
Ako používať marketing sociálnych sietí pre maloobchod, aby ste získali väčší predaj
1. Považujte sociálne médiá za súčasť svojho predajného lievika
Sociálne médiá sú prirodzeným miestom, kde si ľudia robia predbežný prieskum, keď uvažujú o kúpe. Viac ako štvrtina používateľov sociálnych sietí využíva sociálne platformy ako „inšpiráciu pre veci, ktoré treba robiť a nakupovať“. Ďalších 26,3 % používa sociálne siete na „hľadanie produktov na nákup“.
Ešte väčší počet používateľov využíva sociálne siete na prieskum značiek: 43,5 %. U mladých žien vo veku 16 až 24 rokov je obzvlášť pravdepodobné, že sociálne siete využívajú na prieskum značky.
Menšie sociálne siete sú čoraz dôležitejším spôsobom, ako vyplniť váš lievik. TikTok , Pinterest a Snapchat zaznamenali minulý rok masívne zvýšenie vnímanej efektivity.
Každá sociálna platforma ponúka rôzne nástroje a možnosti na spojenie s vaším publikom a naplnenie vášho predajného lievika, od potenciálnych zákazníkov až po predaj. A keď už hovoríme o predaji…
2. Nastavte natívne riešenia sociálneho obchodu
V celosvetovom meradle je sociálny obchod odvetvím za pol bilióna dolárov. Len v rámci Spojených štátov eMarketer predpovedá v roku 2022 tržby zo sociálneho obchodu vo výške 45,74 bilióna dolárov , čo je nárast o 24,9 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Natívne riešenia sociálneho obchodu uľahčujú používateľom sociálnych sietí nakupovanie od vašej maloobchodnej značky, často bez toho, aby museli opustiť sociálnu platformu. A takmer polovica používateľov sociálnych médií tak už urobila. V skutočnosti 34 % používateľov sociálnych médií uskutočnilo nákup len cez Facebook.
3. Využite svoju prítomnosť na sociálnych sieťach na zákaznícke služby
Sociálny zákaznícky servis je pre značky čoraz dôležitejší. 59 % respondentov prieskumu Hootsuite Social Trends 2022 uviedlo, že sociálna starostlivosť o zákazníkov sa pre ich organizáciu zvýšila.
Sociálne správy nahradili telefónne hovory pri mnohých interakciách s maloobchodnými spoločnosťami. 64 % ľudí uviedlo, že by radšej firme poslali správu, ako by im zavolali telefonicky. A 69 % používateľov Facebooku v USA uviedlo, že vďaka možnosti posielať správy firme sa cítia istejšie o značke.
Gartner predpovedá , že do roku 2023 bude viac ako 60 % všetkých zákazníckych služieb vyriešených prostredníctvom digitálnych alebo samoobslužných kanálov, ako sú sociálne správy a chat.
A nejde len o dôveru v značku. 60 % používateľov internetu tvrdí, že zlý zákaznícky servis je problémom pri nákupe online. Šancu zažiariť tu ponúkajú najmä sociálne siete pre malých predajcov. Vynikajúci zákaznícky servis odbúrava prekážky nákupu.
Rýchle reakcie môžu byť kritickým faktorom pri rozhodovaní o kúpe. Takže stojí za to investovať nejaký čas a peniaze, aby ste získali správne sociálne médiá pre maloobchodný zákaznícky servis. Pomôcť vám môžu chatboty a nástroje na správu vašej sociálnej schránky.
4. Práca s influencermi
Jedným z najlepších spôsobov, ako sa spojiť so svojím publikom online, je nájsť existujúce komunity relevantné pre vašu značku alebo vaše produkty či služby. Influenceri môžu byť vašou cestou.
Prečo osloviť influencera? Majú silné spojenie s týmito existujúcimi špecializovanými komunitami a vysokú úroveň dôvery zo strany ich nasledovníkov. Môžu rozšíriť dosah vašej maloobchodnej značky na používateľov sociálnych sietí, ktorí sú s najväčšou pravdepodobnosťou vašimi najlepšími zákazníkmi. V skutočnosti 84 % spotrebiteľov tvrdí, že by si kúpili, vyskúšali alebo odporučili produkt priateľom a rodine na základe relevantného obsahu ovplyvňujúceho obsah.
Výskum od spoločnosti Meta ukazuje, že pri kampaniach kombinujúcich reklamy ovplyvňovateľov s bežnými reklamami na sociálnych sieťach je o 85 % pravdepodobnejšie, že ľudia pridajú produkty do nákupného košíka.
5. Inzerujte svojmu cieľovému publiku
Ďalším spôsobom, ako laserovo zamerať svoje úsilie v oblasti sociálnych sietí, je tvoriť reklamu na sociálnych sieťach, ktoré sú zacielené priamo na vášho ideálneho zákazníka.
Toto je jedna z hlavných výhod sociálnych médií pre maloobchodné značky. Tradičná tlačová alebo televízna reklamná kampaň stavia vašu reklamu pred mnohých ľudí, ktorí nemajú o vaše produkty záujem. Na sociálnych sieťach však môžete maximalizovať svoje výdavky na reklamu tak, že svoje reklamy zameriate na ľudí, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou uskutočnia konverziu.
Takže namiesto nakupovania médií na základe celkovej demografickej základne publikácie sa môžete zamerať na používateľov sociálnych médií na základe demografických údajov , online správania, existujúcich spojení s vašou značkou, polohou, jazykom a oveľa viac.
Prvým krokom je úplne presne pochopiť, kto je vaša cieľová skupina. Sociálne siete môžu pomôcť aj v tomto smere, pretože sú vynikajúcim nástrojom na prieskum publika .
Keď zistíte, kto je vaše publikum, môžete určiť najlepšiu stratégiu, ktorá bude v súlade s cieľmi vašej značky .
Chcete konkrétne zameranie na zvýšenie predaja vašej maloobchodnej značky? Nie je problém. Môžete si vybrať konverzné reklamné ciele, pri ktorých platíte iba za akciu. Môžete si tiež zvoliť ciele reklamy na predaj produktov z katalógu alebo prilákanie zákazníkov do kamennej predajne. Možností je naozaj veľa.
Ak však nemáte čas na správu sociálnych sietí alebo niečomu nerozumiete, kontaktujte nás a my sa o všetko postaráme.
Potrebujete pomôcť so spravovaním sociálnych sietí?
Kontaktujte nás na sales@ui42.com