Posilnite brand vďaka content marketingu. Čo to je a prečo písať blog?
Content marketing je tvorba obsahu a jeho ďalšia distribúcia s cieľom budovať vzťah smerom k aktuálnym, ale i potenciálnym zákazníkom a sledovateľom. Obsah sa v posledných rokoch stáva kľúčovou komoditou, ktorá značku odlišuje od konkurencie. A taktiež mocným nástrojom, ako zaujať a udržať pozornosť cieľového publika.
Prečítajte si viac o tom, čo to je content marketing, aké nástroje okrem blogu môžete využiť a taktiež o tom, ako pomocou neho budovať svoj brand.
Content marketing nie je len blog. Aké typy obsahu tvoriť
Existuje hneď niekoľko spôsobov, ako content vytvárať. Kým ešte donedávna platilo, že obsah rovná sa hlavne články na blog, dnes má každá značka na výber svoju vlastnú cestu. A taktiež spôsob, akým obsah ďalej distribuuje.
Pri rozhodovaní zaváži charakteristika cieľovej skupiny a to, akými kanálmi komunikuje. Kým širšie mladšie publikum nájdeme celkom určite na sociálnych sieťach, odbornejšie zameraná cieľová skupina ocení napríklad e-book, o ktorom jej dáte vedieť prostredníctvom newslettra.
Čo všetko možno zahrnúť do content marketingu?
Články, recenzie, kvízy a iný obsah na blog
Pre drvivé percento webov a e-shopov je blog povinná jazda. Originálne články, alebo pokojne aj nezávislé recenzie, testy alebo z času na čas kvízy prinášaju nové informácie. Ak sa pýtate, odkiaľ čerpať témy na blog, stačí sa poobzerať okolo seba. Odpovedajte dostatočne detailne na časté otázky zákazníkov. Prinášajte nové tipy súvisiace s tovarom alebo službami, ktoré ponúkate. Riešte problémy, ktoré vašu cieľovú skupinu trápia alebo informujte bližšie o vašom jedinečnom produkte/službe. Pokojne i viackrát a z rôznych uhlov pohľadu.
Video je stále trendy
Len nedávno zažili video formáty obrovský boom. K tomu, aby ste vytvorili unikátny príspevok, kde ukážete priebeh výroby, ako sa produkt používa alebo ako ho napríklad opraviť, nepotrebujete drahú techniku. Ktokoľvek s priemerným smartfónom dnes môže na sociálnych sieťach vysielať naživo alebo tvoriť obľúbené reels-ka. Vsadiť sa však oplatí aj na dlhšie vzdelávacie videá, návody alebo odborné panelové diskusie.
E-booky a case studies pre odbornejšie publikum
Ak máte k nejakej téme dostatok informácií a radi by ste ju dopodrobna rozviedli, namiesto výživného článku vytvorte e-book. Takáto online príručka môže mať pokojne i zopár desiatok strán. Podobne, ako prípadové štúdie, ktorými približujete postupy a výsledky svojej práce, zvyšuje aj e-book v očiach vašich potenciálnych, ale i existujúcich zákazníkov povedomie o odbornosti.
Príspevky na sociálne siete
Či už textové, spojené so zaujímavou fotkou alebo infografikou, alebo spomínané videá, posty a príspevky sú taktiež spôsobom, ako tvoriť bonusový obsah. Stačí si vybrať sociálne siete, ktoré majú pre váš business relevantný význam (tam, kde sa nachádza vaša cieľová skupina) a oslovovať publikum v pravidelných intervaloch. Skvelým pomocníkom je plánovanie príspevkov vopred, vďaka ktorému nehrozí, že na tento komunikačný kanál zabudnete vytvoriť nejaký obsah dlhší čas.
Podcasty ako nový vietor v content marketingu
Najnovším prírastkom, v poslednom čase nadmieru obľúbeným, sú podcasty. Audio je skvelým spôsobom, ako vytvárať content, pretože neviaže poslucháča k obrazovke počítača či smartfónu a môže popri ňom vytvárať aj iné aktivity. Ľudia počúvajú podcasty cestou do práce, pri športe alebo domácich prácach. Ak sa vám podarí vytvoriť nahrávky alebo rozhovory, ktoré v nich vzbudia záujem a budú pre nich prínosné, bod pre vás.
Ako tvoriť blog a iný content, aby priniesol aj výsledky?
Obsahový marketing ponúka hneď niekoľko benefitov, ktoré dokážu premeniť náhodných návštevníkov na stálych sledovateľov a verných zákazníkov. Aby ste dokázali pretaviť tieto výhody vo svoj prospech, je dôležité, aby bol content:
- jedinečný
- konzistentný
- prínosný
- pútavý
- kvalitný
- tvorený s ohľadom na cieľovú skupinu
- identifikovateľný
Znamená to, že obsah, ktorý vytvárate, nesie rukopis vašej značky a je originálny. Mal by byť písaný/nahovorený štýlom, ktorý je blízky vašej cieľovej skupine a to najdôležitejšie – riešiť jej problémy a odpovedať na časté otázky.
Kým platí, že inšpirovať sa inými značkami alebo konkurenciou nie je nič zlé, kopírovanie rozhodne patrí k nekalým praktikám. Uškodili by ste najmä sebe. Poškrvneným renomé a taktiež penalizáciou vo vyhľadávači Google, ktorý rozoznáva duplicitný obsah a plagiátorov zobrazuje kdesi na chvoste výsledkov vyhľadávaní.
Naopak, unikátny obsah, podaný pútavým štýlom je to, čo ocení nielen vyhľadávač, ale najmä ten, pre koho je určený – návštevník vášho webu/fanpage.
Dôležitým parametrom úspešného content marketingu je jeho pravidelnosť budujúca dôveru vašich sledovateľov.
Využite výhody content marketingu naplno
Vďaka dobrému obsahu budujete brand
Kvalitný content prispieva k budovaniu podvedomia, pokojne i na niekoľkých online komunikačných kanáloch. Vďaka užitočným radám a tipom vystupujete v roli odborníka, prinášate niečo naviac a máte možnosť vtiahnuť väčšie množstvo ľudí k sledovaniu vašej značky. I keď možno váš obsah nezasiahne priamo vašu cieľovú skupinu, aj z náhodného sledovateľa môže byť nadšený fanúšik, ktorý vás odporučí svojim priateľom alebo po vašich produktoch siahne neskôr, keď ich bude potrebovať.
Pomocou unikátneho contentu ste vždy o krok vpred
Predávate rovnaký bicykel ako niekoľko vašich konkurentov? Rozdiel však môže byť v tom, akým štýlom ich budete zákazníkovi ponúkať. Vytvorte originálne popisy v e-shope, ktoré vyzdvihnú výhody práve tohto bicykla. Pridajte video o tom, ako nastaviť sedadlo a prevody. Napíšte recenziu s detailnými fotkami alebo vytvorte podcast, kde budete edukovať svoje publikum, ako si vybrať ten najvhodnejší bicykel. Všetok tento obsah bude vašou konkurenčnou výhodou.
Content marketing pomáha zlepšovať SEO
Súčasťou optimalizácie pre vyhľadávač je tvorba obsahu. Patrí medzi tie aktivity, ktoré sa vyplatia najmä z dlhodobého hľadiska. Ak čitateľov vytvorený content zaujme, vyhľadávač získa spätnú väzbu, že je článok, video alebo infografika prínosná (dlhší čas strávený na stránke, interakcie v rámci vnútornej štruktúry stránky) a zlepší vaše hodnotenie z pohľadu SEO. Výsledkom je lepšie umiestnenie v rámci SERP-u (stránky s výsledkami vyhľadávania), kde môžete pri dobre optimalizovanom obsahu dosiahnuť priečky, na ktoré kliká najviac ľudí.
Obsah je nástroj na vytvorenie lead-ov
Content je doplnkom k vašim hlavným predajným aktivitám. Vďaka nemu môžete obsadiť vo vyhľadávaní viac relevantných výsledkov a nasmerovať tak zákazníka priamo na produkt alebo službu pomocou prelinkovania. Zároveň čitateľa nezabudnite vyzvať k akcii (kúpa produktu, objednávka služby, vyplnenie formulára a podobne) pomocou call-to-action prvku a doviesť ho prirodzeným spôsobom na hlavný predajný kanál.
Ešte stále váhate, či content tvoriť? Alebo viete o jeho výhodách, no chýba vám tá správna content marketingová stratégia a pomoc pri tvorbe samotného obsahu? Kontaktujte nás a my radi váš online projekt posunieme aj vďaka kvalitnému obsahu vpred.