Čo je to "to" UX?
Používateľská skúsenosť (user experience - UX) je skúsenosť, ktorú majú ľudia s produktom alebo službou, ktoré používajú v reálnom svete. V prípade webov/eshopov UX zahŕňa všetky aspekty a interakcie zákazníka s webom.
Ako zlepšiť UX vášho webu?
Sú dva rozdielne prístupy k zlepšovaniu používateľskej skúsenosti s webmi/eshopmi:
- Krátkodobá taktika - sledujte a napodobňujte UX ostatných webov/eshopov
- Dlhodobá stratégia - vlastné UX testovanie
Aký je prínos UX testovania pre objednávateľa?
Inými slovami prečo zaňho zaplatiť?
Vyše 50% zákazníkov nedokončí nákup práve kvôli zlej použiteľnosti webu. Zo skúseností odporúčame web otestovať - napríklad aj v našom UX labe, vďaka čomu získate relevantný feedback od potenciálnych užívateľov. Podľa zmien v analytike spoznáte, či boli realizované úpravy a zvolený postup úspešné. Úspech je domerateľný len v tom prípade, ak zavádzate zmeny postupne.
Case study Dr. Max: Vďaka testovaniu sme zvýšili konverzný pomer o 20%.
Dr.Max: "Spolupráca s ui42 bola pre nás veľmi hodnotná. Oceňujeme komunikáciu s agentúrou a veľký dôraz na detail. Vďaka ich odporúčaniam sme dokázali upraviť web a jeho mobilnú verziu tak, že sme zvýšili konverzný pomer o 20%."
Kedy je najlepší čas na testovanie?
Práve teraz. :)
A kedy bude testovanie úspešné?
Testovanie zožne úspech vtedy, ak sa získané informácie zapracujú čo najskôr do webu/projektu a neostanú "ležať" len v teoretickej rovine. Dobré je ak klient vie, že web alebo aplikácia je už sfinalizovaná a chce si overiť ako finálny produkt vnímajú ľudia (potenciálni zákazníci). Čomu sa však odporúčame vyhnúť je implementácia zmien počas sezóny. Vhodnejší čas je ešte pred samotnou sezónou, kedy viete úspešnosť zavedených zmien relatívne v predstihu vyhodnotiť a dopilovať detaily.
Čo je potrebné urobiť pre dohodnutie UX testovania?
Ozvite sa nám. :) Prejdeme si vaše očakávania a možnosti, pretože UX testovanie sa v našom ui42 UX labe robí vždy na mieru, podľa požiadaviek klienta. Je fajn si už vopred ujasniť otázky, ktoré pri následnom testovaní ušetria čas a na konci dňa aj financie, pretože výstup bude o to hodnotejší.