Od minuloročného finále ubehlo už takmer 11 mesiacov a my sme úprimne zvedaví, ako sa po takmer roku darí našim víťazom jednotlivých kategórií.
Zavítali sme aj do Pezinka, kde sídli firma MURAT (Grinava, naľavo Tesco, potom kruháč, a hneď po pravej ruke tank - takto jednoducho sa k ním dá trafiť z Bratislavy). Oslovili sme riaditeľku Miroslavu Holčíkovú a spýtali sme sa jej zopár otázok k téme dnešok vs MastersGate 2018.
Mirka, vedela by si prosím zhodnotiť predchádzajúcich 11 mesiacov od úspechu MURATu v súťaži MastersGate?
Fúha, to už toľko ubehlo? :-) Veď mám pocit, že to bolo tuším pred mesiacom.
Samotné víťazstvo bola pre nás veľká vec. Dodnes to tvrdím. Niekde som to už určite spomínala, ale nám to hlavne veľmi otvorilo oči a následne aj dvere do skutočného sveta e-commerce. Boli sme v začiatkoch budovania onlinu. Spoznala som veľmi veľa zaujímavých ľudí z tejto oblasti. Dnes už oveľa lepšie rozumiem a rozlišujem pojmy ako CMS, PPC, SEO, UX a pod. Veľmi nás to posunulo personálno-odborne. Mám na mysli náš tím, ktorý sa začal intenzívnejšie vzdelávať a aj vďaka tomu sme odborne začali napredovať. Zúčastnili sme sa aj jesenných MastersGate akadémií, ktoré nám tak isto veľa dali. A všetci v online projekte zainteresovaní sme si povinne prečítali knižku o e-shopoch od Martina Krupu :-)
Ako to bolo s čerpaním ostatných benefitov, ktoré ste ako víťazi získali?
Sadli sme si interne spoločne k tomu a hlavne z kapacitných a časových dôvodov sme naše priority. Nedalo sa čerpať všetko a hlavne nie všetko bolo pre nás vhodné a potrebné (aj vzhľadom na fázu, v ktorej sa náš e-shop nachádzal). Veľmi nám pomohol UX audit, zaujímavá a významná bola napr. SEO analýza, ktoré sme absolvovali s ui42. Veľmi inšpiratívne bolo sedenie s Martinom Volekom z Volis International, ktorý nám prezentoval nielen svoje skúsenosti z oblasti marketingu a ušil ich na mieru našej branži. Prínosné bolo aj 3-stretnutie, ktoré pre nás zorganizoval so spoločnosťou, ktorá pôsobí v našom sektore a ktorá je v online businesse výrazne ďalej, ako sme boli my. A ešte spomeniem sériu stretnutí s Jakubom Čechom, ktorý nám “rozobral” oblasť brandingu a navrhol nám zaujímavú stratégiu, ktorou by sme sa mohli ako firma uberať. Čo je ale najdôležitejšie, pri “rozpitvávaní” nášho e-shopu sme si uvedomovali viac a viac aj jeho slabšie stránky, takže sme sa pustili do intenzívnej práce na jeho vylepšovaní. Najskôr hlavne technickom. A toto aktuálne prebieha. Veríme, že niekedy uprostred leta budeme môcť našim zákazníkom prezentovať niekoľko noviniek. V online totiž jednoznačne vidíme budúcnosť nášho businessu.
Nejaké odporúčanie pre aktuálnych finalistov, ktorí idú zabojovať o víťazstvo?
Chodte určite do toho! Poctivo vyplňte dotazníky. Dobre sa pripravte na prezentáciu (ja som z toho mala ľahký stres, ale dopadlo to super). Prezentujte svoju jasnú víziu, kde ste dnes, kde chcete byť o rok, či o 3 a čo k tomu potrebujete. Neváhajte odkryť, kde vás bota tlačí (investor? pomoc s exportom na zahraničné trhy? CMSko? iné?), nebojte sa ukázať nedostatky, alebo nevedomosti. Sebareflexia v tejto súťaži je dobrá vec. Verím, že som pochopila správne, že súťaž nie je o tom, aby pomáhala výhradne najlepším. Ale hlavne tým perspektívnym. Držím všetkým palce!