Pexo Case Study Automatizované odporúčania produktov
Zadanie
Zadanie od PEXO znelo jasne – posunúť stránky e-shopu na novú úroveň, nielen s cieľom získať viac objednávok, ale taktiež poskytnúť zákazníkom jednoduchšie a príjemnejšie nakupovanie. Riešením, ktoré navyše odbremení administrátorov e-shopu, je automatické odporúčanie produktov na základe umelej inteligencie, ktoré sme sa rozhodli v e-shope PEXO implementovať.
Ciele spolupráce
- zautomatizované odporúčanie ?
- relevantnejšie produkty v sekcii odporúčané produkty
- vyšší konverzný pomer v rámci objednávok
- lepší používateľský zážitok z nakupovania
- zlepšenie celkovej výkonnosti e-shopu
Produktová stránka
Odporúčané produkty sa zobrazujú vo veľkom detaile produktu, kde si návštevník stránky pod informáciami k produktu nájde tipy na sortiment, ktorý si ostatní zákazníci spolu s vybraným produktom kupujú najčastejšie. Účinný cross-sell je riešený malým detailom produktov vo forme carrouselu.
9,9 %
miera prekliku (CTR)
6,7 %
konverzný pomer (CR)
Pop-up okno
Druhým miestom, kam sme sa odporúčací nástroj rozhodli implementovať, je pop-up vyskakovacie okno. Slúži ako potvrdenie o vložení do košíka a zároveň rozcestník k ďalšej akcii. Tou je možnosť dokončiť nákup a presmerovanie do košíka, návrat k ďalšiemu prehliadaniu produktov alebo opäť zoznam odporúčaných produktov, ktoré by ho mohli v súvislosti s jeho výberom zaujať.
13,8 %
miera prekliku (CTR)
25,2 %
konverzný pomer (CR)
Košík
Odporúčací nástroj našiel umiestnenie aj v poslednom kroku nákupného procesu – v košíku, ako súčasť pravého bočného menu. Aj v tejto chvíli má tak zákazník možnosť doplniť svoju objednávku o produkty, ktoré nástroj vyhodnotí ako najpravdepodobnejšie, ktoré by ho mohli zaujať.
2,2 %
miera prekliku (CTR)
10 %
konverzný pomer (CR)
Kľúčové zistenia pre implementáciu odporúčacieho nástroja
?Tento projekt potvrdil fakt, že odporúčací nástroj má svoje opodstatnenie na viacerých miestach na webstránke. Pri spolupráci s PEXO sme zistili, že pri porovnaní umiestnenia odporúčacieho nástroja dosiahlo najlepšie výsledky pop-up okno. V sledovanom období jedného mesiaca tento prvok v kombinácii s umelou inteligenciou vygeneroval až 8,7 % podiel obratu. V porovnaní s odporúčaním vo veľkom detaile a košíku bol najvýkonnejší.
Vďaka relevantnému odporúčaniu si napríklad zákazník nakupujúci peračník vložil do košíka aj súvisiace produkty ako pero alebo ceruzku a e-shop tak úspešne využil cross-sell bez potreby zásahu administrátora alebo zložitých nastavení párovania produktov. Konverzná miera vyskakovacieho okna dosiahla pozoruhodné výsledky vďaka tomu, že odporúčací nástroj zobrazil komplementárne produkty, ktoré sú v nižšej cene.
Ako hodnotí našu spoluprácu Pexo?
S rastom e-shopu prichádzajú nové úlohy, ktoré treba plniť, a preto je potrebná optimalizácia a automatizácia procesov. Sme radi, že ui42 prišlo s riešením automatizovaných odporúčaní produktov, ktoré nahradilo naše manuálne odporúčania či odporúčania na báze spoločných vlastností. Nečakali sme, že sa to premietne až do takýchto skvelých čísiel. Sme veľmi spokojní.
Kontaktujte nás
Chcete aj vy zautomatizovať odporúčania produktov?
-
Samuel Štassel
Sales Executive
-
Boris Henezi
Sales Executive