StartLab Case Study
Výsledky v číslach
+ 51 %
Medziročný nárast počtu kampaní
- 70 %
Zníženie náporu na support
Aký bol cieľ spolupráce StartLab a ui42?
Hlavným cieľom našej spolupráce bola úprava portálu, ktorý bude používateľsky prívetivý, a to hneď pre dve skupiny používateľov – tvorcov aj podporovateľov kampaní. Hlavnou sledovanou metrikou bolo zvýšenie počtu záujemcov o vytvorenie kampane, z ktorých mnohí proces vytvárania kampane nedokončili. Druhým cieľom bolo zjednodušenie procesu podpory kampane tak, aby sa zvýšila konverzia medzi celkovým počtom návštevníkov stránky kampane a podporovateľmi.
Rozsah spolupráce
- analýza pôvodného stavu
- UX testovanie – rozhovory a testovanie s autormi projektov a podporovateľmi, dotazník pre autorov projektov o spokojnosti a skúsenostiach s portálom
- návrh nového používateľského rozhrania – UI
- UX testovanie nového dizajnu
Priebeh projektu krok za krokom
1. Kick off meeting
Na úvodnom stretnutí sme si spolu s klientom zadefinovali ciele, ktoré by chcel dosiahnuť. Následne sme zvolili nástroje, ktoré mu k ich dosiahnutiu najefektívnejšie pomôžu, a taktiež metriky, vďaka ktorým jasne zistíme, či sa nám cieľ podarilo splniť.
2. Analýza súčasného stavu
Dôsledné zanalyzovanie pôvodného dizajnu a funkčnosti jednotlivých prvkov, ktoré platformu vytvárali, nám vďaka nástrojom Google Analytics a Hotjar načrtlo našu štartovaciu pozíciu.
3. UX testovanie
Testovanie prebiehalo na dvoch vzorkách používateľov (tvorcovia kampaní a podporovatelia). Po úvodnej príprave testovacích scenárov a detailnom zadefinovaní kritérií pre obe skupiny, nasledovalo samotné moderované testovanie použiteľnosti. Okrem neho sme realizovali individuálne rozhovory s oboma vzorkami používateľov portálu a dotazník, ktorý zmapoval skúsenosti a spokojnosť autorov kampaní s pôvodnou verziou portálu. Súčasťou výslednej analýzy a jej interpretácie bolo i spracovanie kvalitatívneho dotazníka. V ňom sa vyjadrilli tvorcovia kampaní, ktorí proces vytvorenia kampane neukončili.
4. Návrh wireframe-ov a vytvorenie finálneho rozhrania
Na základe výsledkov analýzy sme vytvorili návrh wireframe-ov, ktoré zodpovedali pravidlám UX a, samozrejme, odstránili prekážky zistené v priebehu testovania. Vyústením tohto kroku bol finálny User Interface – používateľské rozhranie.
5. Finálne UX testovanie
Po vytvorení výsledného používateľského rozhrania sme zrealizovali aj jeho následné testovanie. Cieľom bolo overiť a preveriť jeho funkčnosť a použiteľnosť celého projektu, ktorá odrážala zistenia z prvého testovania.
Výsledky spolupráce
Okrem vyššej konverznej miery v podobe nárastu kampaní v medziročnom porovnaní o 51% a znížení náporu na pracovníkov support-u, nastal výrazný posun aj v prípade spokojnosti tvorcov kampaní. V rámci hodnotenia na škále hviezdičiek hovoríme dokonca o 93,4% spokojnosti. V priemere 4,67 používateľa z 5-tich je s výsledným novým dizajnom svojej kampane spokojných.
Ako vidí spoluprácu s ui42 klient?
Veľmi si ceníme predovšetkým komplexnosť spolupráce, vďaka ktorej návrhy neboli robené "od stola", ale na základe reálnych dát. Tie nám ukázali odchýlky medzi našimi predpokladmi a realitou, pomohli určiť priority a v neposlednom rade minimalizovať riziko nenaplnenia cieľov projektu. Mimoriadne pozitívne hodnotíme spoluprácu aj po ľudskej stránke - s vašim tímom bola radosť pracovať.
Kontaktujte nás
Potrebujete aj vy vylepšiť UX vašej stránky?
-
Samuel Štassel
Sales Executive
-
Boris Henezi
Sales Executive