CK Daka Case Study Z interného tímu do agentúry? Ako sme preplnili plán a znížili PNO už v prvom mesiaci
Výsledky spolupráce a čísla
+ 43 %
Obrat (YoY)
- 40 %
PNO
116 %
splnenie plánu na
Zadanie a ciele spolupráce
V CK DAKA hľadali silného partnera pre komplexnú správu performance marketingu, ktorý by im bok po boku pomohol v naplnení cieľov a kontinuálnom raste. Okrem finančných vízií vyslovili túžbu zapracovať na zviditeľnení CK DAKA ako jedného z najvýznamnejších slovenských hráčov v oblasti služieb spojených s cestovaním a poznávaním. Dôvodom, prečo sa klient obzeral po novej agentúre alebo partnerovi, boli aj neustále sa zvyšujúce náklady na interný marketingový tím a tým zhoršujúci sa celkový podiel nákladov na obrate.
Hlavné oblasti spolupráce
- Google Ads
- Microsoft Ads
- SEO a organika
- Meta Ads
- affiliate
- e-mail marketing
- obsah na sociálnych sieťach
- optimalizácia externých nástrojov (Inres, Dateio, Criteo a pod.)
Kľúčové medzníky spolupráce
Upratali sme stôl
Na začiatku, presne v polovici mája 2024, sme nahliadli na konkrétne čísla, s ktorými klient v rámci performance marketingu operoval. Práve neustále stúpajúce personálne a režijné náklady na interný marketingový tím boli jedným z dôvodov, prečo CK DAKA začali zvažovať spoluprácu s iným partnerom. Už za prvú polovicu mesiaca spolupráce sme v ui42 klientovi ušetrili viac než 2000 € v rámci HR nákladov na interný marketingový tím a znížili plánované PNO (náklady na tím + performance kredity + nástroje) z 10,57 % na 7,55 %.
Prevzali sme správu performance
Prvým kompletným mesiacom, kedy sme reklamy na Google, Bing-u, Meta, spolu s komunikáciou na sociálnych sieťach a nastavením externých nástrojov plnohodnotne spravovali v našich rukách, bol jún 2024. Tomu, samozrejme, predchádzalo odovzdanie informácií a prístupov, ktoré obvykle u mnohých spoločností vzbudzujú obavy. Dokonca také, že i napriek zlým výsledkom alebo tušeniu, že niečo nie je v poriadku, sa stále držia svojho aktuálneho partnera alebo agentúry zubami-nechtami.
V ui42 sme celý proces (aj napriek rozsiahlym guideline-om od končiaceho marketingového tímu) zvládli bez toho, aby klient pocítil akékoľvek obmedzenie, výpadok alebo nebodaj pokles oproti stanovenému plánu či medziročnému porovnaniu. Prebrali sme predsa správu celého online marketingu v už nakopnutej hlavnej letnej sezóne, ktorá je pre segment cestovného ruchu kľúčová. Všetky potrebné nastavenia a prístupy sme zároveň optimalizovali tak, aby boli transparentné a pod plnou kontrolou klienta.
Preplnili sme optimisticky nastavený plán
Cieľom našej spolupráce s CK DAKA bolo zvýšiť medziročný obrat a taktiež okresať podiel nákladov na ňom. V tomto konkrétnom prípade to bola optimalizácia nákladov na marketingový tím spolu s optimalizáciou a efektívnejším využívaním mediálneho budgetu. Tie v rukách predošlého tímu dosahovali miestami astronomické cifry, avšak bez adekvátneho prínosu.
Na základe týchto konkrétnych krokov sa nám už po prvom celom mesiaci spolupráce podarilo preplniť stanovený plán na obrate až na 116% a znížiť plánované PNO (podiel nákladov na obrate) o 40%, resp. 4,17 percentuálneho bodu.
Zhrnutie očami ui42
Meniť agentúru nemusí byť zložité. Vďaka celej armáde špecialistov pod strechou one – stop shop agentúry dokážeme rýchlo a odborne reagovať na všetky zádrhely a prípadné komplikácie, ktoré pri zmene agentúry môžu vzniknúť. Žiadne zdĺhavé nastavenia, nekonečné odovzdávanie a ujmy na obrate a tržbách. Všetko je možné aj v extrémne rýchlom časovom horizonte, dokonca aj pred sezónou. Dôkazom sú skvelé výsledky CK DAKA a ďalších našich spokojných klientov, ktorí sa nebáli vykročiť v ústrety k raketovým výsledkom.
Ako hodnotí našu spoluprácu CK Daka?
So spoluprácou s ui42 sme nadmieru spokojní. Plnia nami stanovené plány a dokonca ich prekračujú za celkovo nižšie náklady do marketingu, ako sme plánovali. Sú to profesionáli, ktorí vedia čo robia a svoju prácu vykonávajú kvalitne.
Kontaktujte nás
Chcete aj vy marketingovú stratégiu na mieru?
-
Samuel Štassel
Sales Executive
-
Boris Henezi
Sales Executive