PackPack Case Study Pridanie produktu do košíka sme zvýšili o 34,81% vďaka AI od ui42
Vytvárať ponuky na mieru pre každého návštevníka e-shopu je časovo aj realizačne náročné. Nie však v prípade, ak využijete automatizované odporúčania na báze umelej inteligencie od ui42. Narastajúci počet konverzií vďaka efektívnemu cross-sellu a up-sellu na sebe nenechá dlho čakať. Čím viac dát umelá inteligencia získa, tým lepšie výsledky bude dosahovať. Miera konverzií po nasadení Recommendation System od ui42 tak neustále rastie. Podobne, ako v prípade tohto klienta.
Prínos nášho riešenia pre klienta PackPack sme sa rozhodli overiť AB testom na stránke kategórie. Výsledkom AB testu bolo zistenie, že používatelia, ktorým sa zobrazili usporiadané kategórie na základe umelej inteligencie, viac interagovali s jednotlivými produktami, či už cez preklik na detail produktu alebo častejším pridávaním do košíka.
Vloženie do košíka cez kategórie
+ 34,81 %
pri využití AI od ui42.
Výsledky AB testovania v období 05/2023 - 10/2023
Originál – Skupine zákazníkov A sme zobrazovali pôvodné riešenie, teda klasické zoradenie produktov v kategórii.
V tomto prípade to bolo zoradenie podľa najnovších produktov.
32 032
impresií
6 472
kliknutí na produkt
1 646
pridaní do košíka
Automatizované odporúčania na báze AI - Skupine B sme zobrazovali aktualizované riešenie.
Podľa používateľovej predchádzajúcej aktivity na webe sme usporiadali všetky produkty danej kategórie.
30 327
impresií
6 481
kliknutí na produkt
2 101
pridaní do košíka
Zadanie a ciele spolupráce
Cieľom spolupráce bolo dosiahnuť vyššie konverzie pomocou personalizovaných ponúk, zvýšiť používateľov čas strávený na stránke a dosiahnuť vyššiu interakciu s produktmi. Aby sa každému návštevníkovi eshopu zobrazovali relevantné ponuky, ktoré by zvýšili jeho záujem o produkty, bolo potrebné nájsť automatizované riešenie. Do projektu sme nasadili automatizované odporúčania. Pre klienta sme tak mohli dosiahnuť zadané ciele v krátkom časovom horizonte a bez toho, aby sa mu zvýšili personálne náklady na administráciu. Výsledok sme overili AB testom.
Kľúčové medzníky spolupráce
Nasadili sme umelú inteligenciu v eshope
Každý eshop má svoje špecifiká. Preto sme automatizované odporúčania nastavili s ohľadom na jedinečnosť projektu. Základom je minimálny dataset, napríklad produktový feed, ktorý systém v rámci strojového učenia potrebuje. Čím viac kvalitných dát, tým lepšie. Z toho vyplýva, že získavaním ďalších dát sa postupom času systém učí a zdokonaľuje aj svoje výstupy.
Nastavili sme AI v detaile produktu, v pop-up okne, v košíku a aj recsysom sortované kategórie
Existuje hneď niekoľko možností, ako dokáže umelá inteligencia v e-shope zvýšiť konverzie. Najčastejším sú takzvané odporúčané produkty alebo doplnkový predaj (mohlo by sa vám páčiť aj…, zákazníci s podobným tovarom si do košíka vložili aj…). Takýto cross-sell alebo up-sell sme v tomto prípade využili vo veľkom detaile produktu, v kategóriách, v košíku aj vyskakovacom pop-up okne.
Prínos odporúčaní sme overili AB testom
Pre porovnanie výsledkov z predchádzajúceho riešenia – klasického zoradenia produktov a nového riešenia v podobe automatizovaných zobrazení, sme nasadili AB testovanie. Výsledkom bola vyššia miera interakcií na zobrazované produkty v rámci automatizovaných odporúčaní.
Čo sú automatizované odporúčania od ui42?
Automatizované odporúčania fungujú na báze strojového učenia – oblasti umelej inteligencie, ktorá dokáže spracovávať veľké množstvo dát za účelom vytvorenia jedinečnej personalizovanej ponuky. Vďaka tomu systém nepotrebuje poznať o používateľovi žiadne konkrétne dáta. Práve na základe veľkého množstva všeobecných vstupných dát dokáže vygenerovať najpravdepodobnejšiu ponuku produktov alebo služieb, o ktoré má daný návštevník webu záujem.
Na tomto systéme fungujú aj veľké platformy ako Netflix, Youtube, Amazon a podobne. Vďaka Recommendation System, ktorý sme vyvinuli v ui42, sú tieto technológie dostupné aj pre stredne veľké a menšie e-shopy na Slovensku, obvykle nepracujúce s takým množstvom dát. Odporúčací nástroj dokáže plne automatizovane odporučiť konkrétnemu používateľovi komplementárne produkty alebo doplnkový predaj v detaile produktu, v pop-up okne, v košíku alebo množstve iných miest v eshope.
Výhody automatizovaných odporúčaní pre eshopy
- automatizácia bez potreby zásahu administrátorom
- práca s reálnymi dátami (záujmom) používateľov
- zobrazenie relevantných produktov/služieb, o ktoré má používateľ najpravdepodobnejší záujem
- zvýšenie konverzného pomeru v eshope
- zvýšený čas používateľa strávený na stránke
- zlepšenie používateľskej skúsenosti
Kontaktujte nás
Chcete aj vy automatizované odporúčania pre váš eshop?
-
Samuel Štassel
Sales Executive
-
Boris Henezi
Sales Executive