FMCG

Čo to znamená

Čo je FMCG?

Určite ste sa už aj vy stretli s výrazom: FMCG (Fast-Moving Consumer Goods), ale nevedeli ste, čo to je? FMCG označuje rýchloobrátkový spotrebný tovar, teda produkty, ktoré sa predávajú rýchlo a za relatívne nízku cenu. Sú to položky, ktoré ľudia nakupujú často a pravidelne

Príklady FMCG produktov

Potraviny – mlieko, chlieb, nápoje, sladkosti, konzervy
Drogeria a kozmetika – šampóny, mydlá, deodoranty, pracie prostriedky
Nápoje – minerálky, pivo, energetické nápoje
Domáce potreby – servítky, papierové utierky, batérie

Kľúčové charakteristiky FMCG sektora

Vysoký dopyt – ľudia ich kupujú pravidelne a vo veľkých objemoch
Nízke marže, vysoký objem predaja – zisk sa generuje cez veľké množstvo predaných produktov
Krátka životnosť produktov – potraviny majú obmedzenú trvanlivosť
Silná konkurencia a boj o lojalitu zákazníkov
Dôležitý vplyv reklamy a značky – veľký dôraz na branding a marketing

Ako funguje marketing v FMCG?

Rýchle rozhodovanie zákazníkov – marketing sa zameriava na impulzívne nákupy
Silné značky a reklama – kampane v TV, online, influencer marketing
Promo akcie a zľavy – zľavy, multipacky, vernostné programy na podporu predaja
Dôležitosť distribúcie – FMCG produkty musia byť široko dostupné v supermarketoch, drogériách aj online

Príklady známych FMCG značiek

Nestlé, Coca-Cola, Procter & Gamble, Unilever, L’Oréal, PepsiCo, Mars, Nivea, Johnson & Johnson

Viac info

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

 

Ďakujeme za odber!
Čaká vás ešte jeden krok. Kliknite na potvrdzovací odkaz, ktorý máte v emaili.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr

Potrebujete poradiť?