Sme experti na používateľský zážitok a špecializujeme sa na
Dizajn pre ľudí. CX a UX konzultácie. UX výskum. Customer Journey. UX a CX workshopy. UX a CX školenia. Prístupnosť. Usability testovanie.-
Customer a User Experience
sú úzko súvisiace koncepty, no ich zameranie a rozsah sa líšia.
Dohodnúť konzultáciu
Customer Experience je súbor aktivít a touchpointov naprieč celým biznisom (nielen na webstránke alebo eshope), počas ktorých s vami zákazník prichádza do kontaktu. Od prvého banneru či spotu, až po zákaznícku podporu a riešenie reklamácií.
User Experience je tá časť celého systému, ktorá sa týka priamo webstránky, použiteľnosti, intuitívnosti a zahŕňa aj User Interface (UI) a dizajn. -
-
Customer journey predstavuje mapu alebo vizualizáciu celého procesu, ktorým zákazník prechádza pri interakcii so značkou, produktom alebo službou. Zameriava sa na jednotlivé dotykové body (touchpoints), kde zákazník prichádza do kontaktu so spoločnosťou, od prvého momentu záujmu až po následnú starostlivosť po nákupe.
V dizajne sa customer journey využíva na optimalizáciu týchto dotykových bodov, aby sa zákazníkom zabezpečila plynulá, príjemná a efektívna skúsenosť. Najčastejšie zahŕňa:
- Awareness (Povedomie)
- Consideration (Zvažovanie)
- Decision (Rozhodovanie)
- Purchase (Nákup)
- Post-purchase (Po nákupe)
- Loyalty (Lojalita)
Vďaka výskumu je možné porozumieť motiváciám, očakávaniam alebo prekážkam reálnych používateľov. Konkrétnu metódu výskumu je dôležité správne zvoliť na základe riešenej problematiky. Najčastejšie pre našich klientov využívame:
- Discovery research
- Customer Journey Mapping
- Výskum so zákazníkmi
- Focus Groupy
- Testovanie použiteľnosti
- UX audit
Prečo je UX dôležité?
Čo je UX writing?
UX writing zabezpečuje, aby používatelia rýchlo a bez problémov porozumeli ako produkt funguje, a ako ho efektívne používať. Dobrý UX writing minimalizuje odborný žargón, vytvára zrozumiteľné popisky a zložité témy prekladá do ľudskej reči. Nemusí sa zameriavať iba na dlhé texty, ale je dôležité uplatňovať jeho princípy na všetky texty, aj pre tzv. mikrocopy (napr. texty tlačidiel, odkazov a pod.)
Kedy sa hodí CX/ UX konzultácia?
V prípade, že narazíte na limity vlastného tímu alebo podobnú rolu v tíme nemáte, môžete využiť poradenstvo našich špecialistov. CX a UX konzultácia môže byť jednorázová, krátkodobá alebo aj dlhodobá, vo forme personálneho lízingu.
UX Dizajn
Vytvárame funkčný a pútavý dizajn šitý na mieru potrebám vašich zákazníkov. S kvalitnou používateľskou skúsenosťou priamo úmerne rastie aj úspešnosť vášho produktu.
Okrem finálneho UI dizajnu, vieme pripraviť wireframy, pre základné zobrazenie idey, alebo klikateľné prototypy, ktoré sú používané pre testovanie použiteľnosti.
Viac infoČo je CX/ UX workshop?
Workshop môže mať rôzne ciele a zámery. Jedným z nich je spoločné stretnutie dizajnérov, stakeholderov, prípadne aj používateľov so zámerom vytvárať nápady, riešiť problémy a zlepšovať používateľskú skúsenosť produktu alebo služby.
Pre koho sú CX/ UX workshopy užitočné?
- Ľudia, ktorí sa chcú naučiť viac o UX dizajne
- UX dizajnéri, ktorí chcú zlepšiť svoje zručnosti
- Podnikatelia a manažéri, ktorí chcú zlepšiť UX svojich produktov alebo služieb
- Customer Care pre zvýšenie spokojnosti zákazníkov
- Predajcovia a ďalšie skupiny, ktoré majú vplyv na cestu zákazníka
Čo je UX školenie?
Poskytujeme komplexný UX tréning, ktorý váš tím vyškolí v používateľsky orientovanom dizajne. Naše školenie pokrýva základné princípy používateľskej skúsenosti, zručnosť práce s poprednými dizajnérskymi nástrojmi, ako je Figma, a aplikáciu praktických metód, ako je Design Thinking.
Školenie je prispôsobené špecifickým potrebám vášho tímu, čím zaručuje, že získate zručnosti a vedomosti potrebné na vytváranie vynikajúcich používateľských skúseností, ktoré podporujú úspech produktov.
Ako sa robí dizajn pre ľudí?

Počas 1. fázy Discovery analytici, CX konzultanti alebo researcheri využívajú kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy, vedú rozhovory, zbierajú dáta, analyzujú dotazníky a iné 1st party data, alebo testujú použiteľnosť existujúcich riešení a touchpointov.
Cieľom tejto fázy je pochopenie pozadia, cieľov, motivácií, výziev, ale aj slabých miest, s ktorými sa používatelia stretávajú. V tejto fáze často nájdeme veľa problémových miest, ktoré následne prioritizujeme.
2. fáza: Hypotézy a nápady: všetky zozbierané dáta z rôznych oblastí nám následne ukážu cestu, ktorou by sme sa pri riešení problému mali vydať. Z množstva dát môže vznikúť množstvo nápadov a hypotéz, ktoré treba zhdonotiť, porovnať a oprioritizovať.
V našom multidisciplinárnom tíme prinášame inovatívne a užívateľsky zamerané koncepty (MVP, alebo PoC) aj v spolupráci s klientom. UX spšcialisti vytvárajú a skúmajú širokú škálu nápadov a potenciálnych riešení z poznatkov získaných z pozorovania.
3. fáza: Prototypovanie umožňuje dizajnérom a UX / CX špecialistom jednoducho a rýchlo overiť zrozumiteľnosť a použiteľnosť konceptov, a odhaliť potenciálne dizajnové problémy už na začiatku a tak predísť zbytočnému navyšovaniu nákladov. V tejto fáze môžeme navrhovať rozsah rišení v MVP, definovať si ideálny stav, a overiť si, či daný nápad zákazníci aj pochopia tak, ako očakávame.
Prototypovanie nie je povinná, ale určite odporúčaná časť najmä pri väčších zmenách, či výzvach, ktorým čelíme.
Prototyp môže mať viacero podôb, najčastejšie však využívame klikateľné prototypy, ktoré hodnoverne napodobňujú finálny výstup a pri testovaní prototypu má používateľ reálny pocit využívania danej služby.
4. fáza: validovanie alebo testovanie navrhovaného riešenia. Výskumníci testujú riešenia podľa pripraveného scenára s reálnymi ľudmi. Testovanie môže prebiehať viacerými spôsobmi a závisí od konkrétneho cieľa, alebo výstupu, ktorý sa testuje. Cieľom tejto fázy je identifikovať nedostatky a poskytnúť informácie o možných vylepšeniach, ktoré vo finále zabezpečia lepšiu používateľskú skúsenosť.
Testovanie či už prototypu, alebo inej formy výstupu zabezpečuje efektívne odhalenie skrytých problémov.
Zlepšujeme UX produkty a služby
-
Sygic
Redizajn pre zlepšenie použiteľnosti B2B sekcie na webovej stránke pre americký, anglický a nemecký trh na základe používateľského výskumu a návrhu informačnej architektúry.
-
Návštevnosť +56%
-
Bounce rate -20%
-
-
Asseco
Vytvorenie design systému pre rozhranie B2B aplikácií a marketplace klienta. Dôraz bol kladený na rôznorodosť konečných používateľov design systému (napr vývojári tretích strán) a univerzálnosť použitia pre aplikácie rôznorodého zamerania (CRM, financie, ľudské zdroje a pod.)
Ako to v UX Labe funguje?
Pozrieť video
250 +
úspešných projektov
1000 +
respondentov na testovaniach
Ďalšie služby
Case studies
UX Novinky
Kontaktujte nás
Chcete zlepšiť používateľský zážitok vášho webu?
-
Boris Henezi
Sales Executive
-
Samuel Štassel
Sales Executive