Dňa 20.6.2012 sa v Bratislave konalo prvé stretnutie Google Engage pre agentúry s podtitulom "Reklamné riešenia Google ako príležitosť pre Vašu agentúru."
Martin Krupa z ui42 prednášal na stretnutí o tom, ako je usability webovej stránky dôležitou súčasťou úspešnej kampane. Prednáška bola doplnkom k bohatému programu o novinkách a číslach pre online agentúry z Google Slovensko, ktorý práve oslávili 1.narodeniny.
Usability? Na čo?
Cieľom kampaní, ktoré sú výsledkom online marketingu, je zvyčajne priviesť správneho návštevníka na webovú stránku za dobrú cenu. Ak je web nepoužiteľný a návštevníci prídu na web zbytočne, bez toho, aby zrealizovali želanú aktivitu, napríklad nakúpili, sú to vyhodené peniaze. Takže aj najlepšia online marketingová kampaň bez dobrého webu môže byť márna.
Usability alebo použiteľnosť webov je jednou z možností ako web zlepšiť tak, aby návštevníci dosiahli svoj cieľ na webe. Alebo ako hovoríme v slangu - aby "skonvertovali." Zvýšenie konverzií a zníženie bounce rate sú často výsledkom dobre použiteľného webu. Úvod, motivácia a skúsenosti z vyše 15-ročnej praxe s vývojom webov a vyše 5-ročného testovania použiteľnosti boli predmetom prednášky, ktorá je vďaka Google Slovensku dostupná aj online (odporúčam sekvenciu od 21 min.):
19% reklamy na Slovensku je už online
Tento fakt bol jednou z mnohých noviniek, ktoré prezentovali ľudia z Google. Rast podielu online reklamy na celkovom objeme reklamy je nezvratný trend. Je to veľmi slušné percento aj v rámci Európy (samozrejme Briti, Škandinávci a Češi sú ďaleko vpredu) a je to určite aj zásluha ročného pôsobenia Google na Slovensku.
Výdavky do online reklamy sú len časťou balíka investícií do webov a online marketingu. Takže aj celkový online trh rastie, čo cítime mnohí z webovej branže.
Osobné stretnutia a komunikácia aj s konkurenciou je podľa mňa jednou z ciest ako zlepšiť online na Slovensku. Preto sa teším na každé ďalšie Engage (stretnutie) a nemusí to byť len Google.