TikTok Ads - je to hype alebo must have v marketingovom mixe?

Pripravili sme pre vás praktické tipy, ako z TikTok Ads a 1,3 mil. slovenského publika na TikToku vyťažiť maximum.

TikTok Ads - je to hype alebo must have v marketingovom mixe?

TikTok Ads - je to hype alebo must have v marketingovom mixe?

Pripravili sme pre vás praktické tipy, ako z TikTok Ads a 1,3 mil. slovenského publika na TikToku vyťažiť maximum.

TikTok Ads - je to hype alebo must have v marketingovom mixe?

TikTok reklama konečne zavítala aj na Slovensko. Od augusta 2024 tak môžete oslovovať viac ako 1,3 miliónové publikum slovenských userov reklamou tak trochu inak, ako doteraz. Na to, či je naozaj efektívna a či sa TikTok Ads oplatia, sme si posvietili trochu detailnejšie. Mohol by byť TikTok tým správnym chýbajúcim dielikom puzzle do vášho marketingového mixu? 

Čo je TikTok Ads?

TikTok Ads je skratka pre TikTok Advertisement, v preklade reklamy na sociálnej sieti TikTok. Reklamy sa spravujú pomocou nástroja, ktorý podobne ako business manager tooly iných sietí, ponúka možnosti nastavenia reklamy, optimalizácie aj jej vyhodnotenia.

Hoci sa o nich už chvíľu šepkalo, TikTok reklamy na Slovensku spustil len nedávno. Tí, ktorí však mali možnosť vyskúšať si ich silu a jedinečnosť, napríklad v rámci susedného Česka vedia, že rozhodne stojí za to, zamyslieť sa nad ich prínosom. Pre značku, pre predajcu alebo pre produkt. Pretože social media rozhodne patria do overených nástrojov performance marketingu, vďaka ktorému môžete komunikovať so svojimi potenciálnymi zákazníkmi.

Len donedávna boli možnosti propagácie na TikToku možné len napríklad kúpou účtu s potenciálne vhodným obsahom, výberom influencera alebo kreatívnou hashtagovou výzvou. Dnes má TikTok komplexného správcu reklamou. A vďaka nemu môžete osloviť až 73 % userov, ktorí cítia hlbšie prepojenie so značkami komunikujúcimi na TikToku.

Prečo vyskúšať reklamu cez TikTok Ads?

Chcete overený tip od ostrieľanej agentúry s 27 ročnou praxou? Buďte tam, kde sú vaši zákazníci. Vaša cieľovka. Ak je to B2B, začnite s LinkedIn-om, ak sú to ľudia v strednom a vyššom produktívnom veku, tí vo voľnom čase scrollujú Instagram alebo Facebook. Ak ale cielite na mileniálov alebo Gen Z (aktuálne 12 – 27 rokov), TikTok rozhodne stojí za skúšku. Aktuálne tam nájdete takmer 19 % zo všetkých mužov vo veku 18 – 24 rokov a v rovnakom pomernom zastúpení sú aj ženy. Avšak pozor, to neznamená, že je to platforma, kde nezakopnete o tridsiatnika a vyššie. Podľa prieskumu si až 35 % ľudí patriacich do Generácie X (44 rokov a viac) kúpilo nejaký produkt len preto, lebo ho videli v priebehu minulého roka na TikToku.

Okrem toho, môžu byť lákavé aj čísla, ktoré TikTok Ads prinášajú z pohľadu návratnosti výdavkov na reklamu – ROAS. Podľa údajov hovoríme o hodnote 11, čo znamená, že za každé jedno euro, ktoré do reklamy investujete, sa vám vráti 11 eur späť. A to je 3,2 x vyššia hodnota v porovnaní so všetkými médiami.

Veľkou výhodou je, že momentálne máte celkom voľné pole pôsobnosti. Keďže mnohé značky ešte len zvažujú stratégiu, konkurencia na našom trhu v rámci TikTok reklamy ešte len bude vyrastať. A kedy inokedy by ste toho mali vyťažiť maximum, ak nie práve teraz? 

V čom je reklama na TikToku iná, ako v prípade ostatných sietí?

TikTok je sociálna sieť zameraná na videoobsah. To je dôležitý bod, ktorý si treba uvedomiť skôr, než vkročíte do týchto vôd. Inak povedané, nemôžete do nástroja na social media, ktorý používate jednoducho pridať ďalší kanál a pustiť jeden a ten istý príspevok na Facebook, Instagram aj TikTok. 

Ide to však naopak. Meta si veľmi dobre uvedomuje silu video príspevkov a preto aj vo svojich sieťach vytvára stále lepšie podmienky pre reelsy a videá, v porovnaní s klasickým statickým postom. Čo to znamená? Že ak vytvoríte video na TikToku, veľmi ľahko ho môžete zrecyklovať na Instagrame aj Facebooku. 

A keď si porovnáme TikTok Ads a reklamy v sieti Meta? TikTok má jednoznačne navrch, čo sa týka priamej interakcie. Príkladom sú Brand Effect so zdieľateľnými nálepkami, filtrami s rozšírenou realitou alebo šošovkami. Veľkú dieru tu však nenarobíte s obľúbeným formátom carousel reklám, ktoré generujú pekné čísla na Facebooku. Okrem toho si treba uvedomiť, že na TikTok Ads si musíte vyhradiť určitý minimálny mesačný budget na to, aby ste vôbec mohli reklamu spustiť. 

Ako by mala vyzerať reklama na TikToku?

Vtipne. Zaujímavo. Inšpirujúco. Ideálne virálne, v žiadnom prípade nie sucho a nevhodne. Dôvod? Ľudia sa na TikTok chodia prevažne baviť a napríklad až 40 % mileniálov hovorí, že TikTok im pomáha objavovať nové veci. TikTok Ads umožňujú zvoliť hneď niekoľko umiestnení, kde to môžete so svojou reklamou rozbaliť naplno – priamo vo feede, po zapnutí appky alebo pokojne aj na profile influencera. To všetko v závislosti od typu reklamy, ktorú si zvolíte.

Čo sa týka technikálií, video príspevok by mal mať formát 9:16 v rozlíšení optimálne 1080 x 1920 pixelov a trvať v rozmedzí od 5 – 35 sekúnd. Nezabudnite však na jeden veľmi dôležitý prvok – správny výber hudby a taktiež titulky pre tých, ktorí fungujú večne v tichom režime. Samozrejme, aj reklama na TikToku má nejaké obmedzenia. Najmä, čo sa týka obsahu. Ak by ste chceli propagovať alkohol, nebezpečné produkty, financie, hazard, násilie, politiku či obsah pre dospelých, veľa vody tu nenamútite. 

Zároveň platí, že by ste mali ako značka alebo spoločnosť nastaviť svoju komunikáciu maximálne transparentne. Ako uviedlo až 60 % používateľov na TikToku, klamlivá a zavádzajúca reklama je pre nich “no go”.

UIČKOVSKÝ TIP: Pre TikTok reklamu je ideálny takzvaný UGC (user generated content). Ide o obsah, ktorý tvoria priamo ľudia, napríklad testeri, zákazníci a podobne v kontexte s vašim produktom alebo službou. Môže ísť o referenciu, návod, tipy, recenziu a pod. Výhodu UGC je, že na neho nepotrebujete žiadne štúdio, drahú techniku alebo špecialistov na vytvorenie profi videa (nižšie náklady). Takto vytvorený obsah je ľahko stráviteľný, natívny a navyše uveriteľný.

Ako nastaviť prvú reklamnú kampaň na TikToku?

Máte taký videoobsah? Potom môžete začať s reklamou na TikToku aj okamžite. Stačí si založiť účet a priamo v rozhraní na správu TikTik reklamy si môžete veľmi intuitívne nastaviť prvú kampaň. Ideálne s troma až piatimi videami v sete, ktoré môžete optimalizovať, vypínať alebo zapínať podľa výsledkov. Tie ľahko vyčítate zo štatistík a analýz, ktoré nástroj ponúka. Vďaka TikTok pixelu, kúsku kódu, ktorý vložíte do rozhrania vášho webu, získate prehľad o ďalšej interakcii na vašej stránke a môžete merať, optimalizovať a vyhodnocovať v komplexnejšie. Výsledky by mali byť stále lepšie a lepšie, keďže sa TikTok pixel, podobne ako nástroje umelej inteligencie, učí na pribúdajúcich dátach.

Možnosti a formáty TikTok Ads

Reklamu na TikToku môžete nastaviť priamo v spomínanom nástroji alebo napríklad, podobne ako na Facebooku, boostnuť organický príspevok pomocou tlačidla TikTok Promote. Každú kampaň môžete detailne cieliť a zamerať sa na typ výsledku, ktorý očakávate. Konkrétny formát by mal záležať od toho, kto je vaša cieľovka, aký máte budget a čo chcete dosiahnuť (budovanie brandu, prekliky a pod.). Medzi najpoužívanejšie formáty patria napríklad:

  • Reklama vo feede (In-feed video), kde sa video zobrazí priamo vo feede (po rozkliknutí “For You page.

  • Brand Takeover vám umožní prevziať si priestor priamo v úvode, pretože vašu reklamu vybalí na človeka v niekoľkých sekundách hneď po tom, ako TikTok spustí. Reklama neskôr putuje opäť do jeho feedu.

  • Hashtagová výzva (Hashtag Challenge) ešte stále mieša karty na TikToku. Ak sa chce človek zabaviť a byť súčasťou nejakej z najnovších výziev, ktoré ovládli túto sociálnu sieť, stačí kliknúť na “Discover Page”. Práve tam môže byť vaša originálna výzva, kde šikovne zakoponujete svoju reklamu. Mimochodom, zaregistrovali ste, že sa do najobľúbenejšej #tumbleweedchallenge sa zapojili aj štvornohí chlpáči?

  • Nálepky s rozšírenou realitou – Branded AR Content, sú kampaňou, ktorú môžete využiť napríklad na hlasovanie alebo podnetnú diskusiu, v rámci ktorej sa ľudia vyjadria pomocou nálepky alebo filtra.

  • Custom Influencer Package je overená možnosť, ako do kampane zapojiť influencera a využiť na propagáciu svojej reklamy aj jeho profil.

Koľko stojí reklama na TikToku?

TikTok reklama má nastavený minimálny rozpočet. To znamená, že musíte rátať s 20 € na deň pre ad set (set reklám). Na úrovni reklamnej kampane hovoríme o takmer dvojnásobku. Je teda TikTok lacný reklamná nástroj? Nie, to rozhodne nie. Je to však veľmi relatívny pojem, keď si vezmeme do úvahy ten voľný, doslova prémiový priestor bez konkurencie. Aktuálne čísla pre rok 2024 spoza mláky hovoria o priemerných nákladoch 10 dolárov za 1000 zhliadnutí (CPM) a 1 dolár za preklik (CPC).

Tipy, ako na úspešnú TikTok reklamu

Zvažujete, aj na základe informácií vyššie, či si založiť účet na TikTok Ads a osloviť viac ako milión Slovákov? V tom prípade na záver pripájame niekoľko tipov, ako vyťažiť z TikTok reklamy maximum.

  • Používajte hooky – háčiky, na ktoré ulovíte tie správne rybičky už v prvých sekundách, lebo TikTok video je aj o správnom načasovaní.

  • Ak ste zvyknutí z Meta Ads cieliť na čo najužšie publikum, v TikToku to platí naopak – čím väčšie publikum, tým väčší výkon.

  • Každé video, pozor, aj to reklamné, musí mať pridanú hodnotu, inak vám budget preteká pomedzi prsty.

  • Spojte sa niektorým z influencerov. Rozhodovanie, koho osloviť, môže byť ťažké, no podstatné je nájsť medzi influencermi perlu.

  • Recyklujte obsah z TikToku aj na ostatných sociálnych sieťach.

  • Používajte hashtagy. Zvyšujú viditeľnosť reklamy pre cieľovú skupinu a sú dôležité pri kategorizácii (vyhľadateľnosti) jednotlivých príspevkov. Až 40 % používateľov z Gen Z totiž používa TikTok ako vyhľadávač, pretože im nájde relevantnejší obsah ako Google.

Nechcete vyhnúť začiatočníckym chybám? Potom je tu možnosť, ako pretaviť každé jedno euro z investovanej reklamy na TikToku na maximálny výnos. Ako? Ozvite sa nám a my v uičku vystrelíme vaše reklamy na TikToku raketovou rýchlosťou k výšinám.


Zdroje:

  • TikTok Marketing Science Global Community and Self-Expression Study (US Results) 2021 conducted by Flamingo
  • TikTok Marketing Science Global Entertainment Study (Australia Results) conducted by Material, December 2021 (n=500)
  • TikTok Marketing Science CPG Marketing Mix Modeling Analysis (METAP Results) conducted by Nielsen February 2022
  • https://www.tiktok.com/business/library/Global_Retail_Path_to_Purchase.pdf 
  • https://influencermarketinghub.com/how-much-do-tiktok-ads-cost/
  • https://www.tiktok.com/business/en-US/insights?ab_version=experiment_1 
Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Prečítajte si tiež

 

Ďakujeme za odber!
Čaká vás ešte jeden krok. Kliknite na potvrdzovací odkaz, ktorý máte v emaili.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.