Zúčastnili sme sa konferencie Slovenské obchodné fórum 2019, ktorá sa konala 20.-21.11.2019 vo Vysokých Tatrách. Zväz obchodu SR spolu s vydavateľsvom Mafra Slovakia zorganizovali toto podujatie s pestrým programom (napr. Koniec jednorázových plastov a zálohovanie, Odvozdávanie cien Merkurov rad). No a my sme sa ocitli s našou UX témou, ktorú prezentoval Dušan Vereš, náš senior web analyst, v bloku IT a Marketing.
Takou hlavnou myšlienkou celého Dušanovho vystúpenia bola dôležitosť poznať svojho zákazníka (či už B2C alebo B2B), poznať jeho potreby, správanie, očakávania, atď. a na základe toho mu zjednodušiť, zatraktívniť a sprehľadniť prístup k produktu alebo službe. Znie to až samozrejme a mohol by si niekto povedať, že veď "jasné ako facka".
V dnešnej dobe však (v tomto prípade LEN) 55% firiem realizuje nejaký typ zákazníckeho výskumu/testovania.
Venovali sme sa téme UX, ktorá dnes rovnako nie je samozrejmou súčasťou biznisu mnohých subjektov. UX sme predstavili od základov a aj cez úsmevno-lopatistické príklady. Ale riešili sme aj jeho dopad na zákaznícku spokojnosť, priamo na biznisové čísla, konverzný pomer (conversion rate, CR), bounce rate atď.
UX je skúsenosť, ktorú majú ľudia s produktom, ktorý používajú v reálnom svete.
Oblasti UX sa v uičku venujeme už mnoho rokov. Sme spoluzakladajúcim členom SUXA (Slovenskej User Experience Asociácie) a pre účely testovania máme aj vlastné laboratórium, v ktorom pre potreby našich klientov testujeme ich zákazníkov, navrhujeme nové nápady a riešenia, následne prototypujeme.
Ak vás UX téma alebo oblasť zákazníckeho výskumu zaujali:
SPOJTE SA S NAMI KVÔLI KONZULTÁCII
Lebo pamätajte napríklad na výrok Ralfa Spetha, CEO, Jaguar Land Rover:
Ak si myslíte, že dobrý dizajn je drahý, mali by ste sa pozrieť na náklady zlého dizajnu.
Najbližšie nás môžete stretnúť už 26.11.2019 v Bratislave v Starej Tržnici na Digital Rulezz, kde budeme mať UX prezentáciu a aj svoj UX stánok s testovacími okuliarmi. Zastavte sa - radi sa s vami stretneme.
Robo Háger, marketing