Webová aplikácia Bezva Pickapp pre lídra na trhu Bezvavlasy

Bezvavlasy | Case Study Webová aplikácia Bezva Pickapp pre lídra na trhu Bezvavlasy

Zákaznícka skúsenosť zohráva najväčšiu rolu pri rozhodovaní, či váš zákazník opäť nakúpi alebo si objedná službu. Od prvého dojmu a načítania webu až po rýchle a bezproblémové vyzdvihnutie objednávku. Ako to dosiahnuť? Pre Bezvavlasy, lídra v oblasti kozmetiky, sme vďaka spojeniu e-commerce a kamenných predajní vytvorili jedinečnú aplikáciu na mieru na výdaj tovaru. A to za neuveriteľné 3 týždne!

Vypočujte audio verziu v Anglickom jazyku

Čo je Bezvavlasy?

Bezvavlasy.cz je českým lídrom v oblasti vlasovej starostlivosti s jasnou víziou v horizonte 3 – 5 rokov zaujať pozíciu číslo 1 v európskom priestore. Okrem Českej republiky pôsobí predajca na 4 trhoch (SR, Maďarsko, Chorvátsko, Rumunsko). V roku 2023 zaznamenali Bezvavlasy dôležitý miľník, akvizíciu s distribútorom kaderníckych značiek v ČR, skupinou Hair Servis. Dnes spoločnosť pôsobí na českom e-commerce trhu s e-shopom pre B2B aj B2C klientelu a taktiež sieťou 20 veľkoobchodných prevádzok, ktoré sú vďaka novej aplikácii zároveň výdajnými miestami pre zásielky z e-shopu. 

Keď čísla hovoria za úspech

1. miesto

na českom trhu 

+ 1 mil. €

primerné revenue za mesiac

+ 3 mil.

priemerný počet denne spracovaných
zmien medzi ERP a BX

Zadanie od klienta

Pre spoločnosť Bezvavlasy sme v ui42 v roku 2023 vytvorili e-shop na mieru, ktorý zlúčil troch dodávateľov pod jedno vyladené B2B a B2C riešenie. V rámci kontinuálnej spolupráce sa na nás obrátili s ďalšou požiadavkou – posilniť online predaj a využiť kamenné prevádzky ako výdajné miesta pre zásielky z e-shopu. Hlavným cieľom bolo zvýšiť komfort zákazníka pri vyzdvihovaní objednávok, a taktiež zefektívniť logistiku do 20 výdajných miest.

Priebeh spolupráce

Ako sme začali spoluprácu

Bezvavlasy rástli a s nimi aj ich technologické výzvy. 3 rôzne systémy, neefektívne procesy a e-shop, ktorý už nestačil. Našou úlohou bolo všetko spojiť pod jednu strechu – modernú platformu, ktorá bude rásť spolu s nimi. Preto sme na začiatku našej spolupráce v roku 2023 postavili custom e-shop na CMS BUXUS, prepojili ho s novým ERP aj skladovým systémom, pridali prepracovanú B2B a B2C zónu s dynamickým pricingom a personalizovanými účtami. UX návrh, integrácie a end-to-end testovanie zabezpečili, že nový systém fungoval hladko od prvej objednávky.

Nové zadanie, nové výzvy

Novou výzvou, s ktorou sa na nás obrátili, bolo vhodne prepojiť sieť výdajných miest, fungujúcich na odlišnej platforme, s objednávkovým systémom Bezvavlasy. Tak vznikla myšlienka intuitívnej aplikácie, ktorá zabezpečí prehľadné vyzdvihnutie pre zákazníka, sledovanie objednávky v reálnom čase a efektívnu logistiku. Základným odrazovým mostíkom bola špecifikácia, v ktorej sme si jasne zadefinovali, ako by mala celá aplikácia fungovať. Súčasťou prepojení bola kooperácia s externým ERP systémom a taktiež administráciou v CMS BUXUS, na ktorom je e-shop postavený.

Nakreslili sme wireframe-y a vymysleli prepojenia

V druhom kroku sme navrhli jednotlivé prepojenia na všetkých úrovniach – frontende, backende aj z pohľadu samotného zákazníka a výstupov pre administrátora v e-shope. Vznikla tak jasná predstava, podobná výsledným wireframe-om, v ktorých už klient mohol vidieť všetky detaily vizuálu a logiku funkčnosti celej aplikácie.

Zvolili sme najvhodnejšie metódy

Pri vývoji tejto aplikácie sme využili metodológiu Service Blueprint – pomocníka, ktorý mapuje celý proces poskytovania služby z pohľadu zákazníka aj zamestnanca. Okrem toho, že sme do detailov zadefinovali, ako majú jednotlivé prvky aplikácie fungovať, podarilo sa nám veľmi rýchlo identifikovať problémy a optimalizovať všetky procesy.

Odhalili sme skryté zádrhely a vyladili všetky detaily 

Po finálnom výstupe sme si s klientom na dohodnutom workshope krok po kroku prešli všetky body procesu objednávky z každého uhla pohľadu a odhalili trhliny, ktoré neboli v pilotných krokoch domyslené – napríklad, čo je úlohou zamestnanca v prípade, ak si zákazník tovar nevyzdvihne a podobne. Na základe toho sme dotiahli aj tie najmenšie detaily v procesoch a pokryli celý priebeh - od vytvorenia objednávky až po dodanie a prípadný proces vrátenia.

Spustili sme aplikáciu Bezva Pickapp

Po rekordne krátkom čase – v horizonte 2 až 3 týždňov, sme vstúpili do finále. Hotová aplikácia na výdaj tovaru, ktorá prepojila online a offline – od wireframeov cez grafiku až po naprogramovanie a spustenie, bola pripravená na prvé reálne objednávky.  

Výsledky spolupráce

  • Efektívnejší proces doručovania zásielok
  • Pohodlné prevzatie pre zákazníkov
  • Väčšia spokojnosť zákazníkov
  • Budovanie pozitívnej skúsenosti s tovarom/službou
  • Budovanie lojality k brandu Bezvavlasy

Zhrnutie očami ui42

Po úspešnom vytvorení komplexného B2C a B2B riešenia nám v druhej fáze Bezvavlasy pripravili ďalší oriešok na rozlúsknutie. Vytvorenie aplikácie na mieru je obvykle proces na dlhší čas. Plánovanie, návrhy, testovanie, úpravy, nasadenie… Avšak vďaka kombinácii know-how, konceptu one – stop shopu a mixu tých správnych nástrojov dokážeme v ui42 vytvárať riešenia takmer na počkanie. 

Ako hodnotí našu spoluprácu Bezvavlasy?

Projekt "Výdejní místa" ukázal, že propojení online a offline světa může vést k výraznému zlepšení zákaznického servisu i logistické efektivity. Díky inovativnímu přístupu a technologické podpoře se nám pomocí ui42 podařilo vytvořit funkční ekosystém, který přináší výhody jak zákazníkům, tak e-shopu Bezvavlasy.cz.

 

Ďakujeme za odber!
Čaká vás ešte jeden krok. Kliknite na potvrdzovací odkaz, ktorý máte v emaili.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr

Potrebujete poradiť?

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.