Veľa blogov je plných rád a návodov ako má váš webe fungovať a čo naň pridať, aby ste boli úspešnejší v získavaní zákazníkov.
Treba si ale uvedomiť, že pridaním každej veci (fičúry), robíte vašu web stránku veľakrát zbytočne zložitou. A čím je vaša stránka zložitejšia, tým je väčšia šanda, že na nej ľudia nájdu nejaký problém. Každý takýto problém potom automaticky znižuje úspešnosť (mieru konverzie), s akou ľudia na nej urobia želanú akciu.
Preto zažnime z úplne opačného konca a pozrime sa najprv na veci, ktoré na vašom webe nemajú čo robiť.
1 |
Odborný žargón Odborný žargón v podobe vami používaných cudzích slov, odbornej terminológie a slovných skratiek je prvou veľkou prekážkou vášho úspechu na webe. Jazyk, ktorým sa vyjadrujete vo vašom odvetví, nemusí byť rovnako zrozumiteľný aj pre okruh vašich zákazníkov. Ak vaši potenciálni zákazníci nerozumejú vašim webovým stránkam, pre koho sú potom písané? |
|
2 |
Dlhé bloky textu Dlhé strany plné neštrukturovaného textu predstavujú jednu z najväčších hrozieb úspešného webu. Dlhé bloky textu ľudí jednoducho strašia. Vaša produktová stránka musí byť jasná, stručná a bez zbytočných informácií. Človek, ktorý ju číta chce kľúčové informácie jednoducho a rýchlo. nechce sa mu skrolovať a skenovať očami hŕbu balastu kým sa dostane k veci. Skúste sa pri písaní zamyslieť, ktoré informácie by ste chceli vedieť vy, keby ste boli v koži vášho zákazníka a začnite tým.
|
|
3 |
Zložité animácie a Flash Zložité Animácie vo Flashi sú vo všeobecnosti komplikáciou dobrej optimalizácie pre vyhľadávače. Ak ste sa nedajbože rozhodli urobť celý váš web vo flashi, počítajte s tým, že dosiahnuť popredné pozície vo výsledkoch vyhľadávania Google, bude oveľa ťažšie. Je mimoriadne dôležité, abý vás ľudia pri vyhľadávaní na webe našli na vami blízke frázy (kľúčové slová opisujúce váš produk alebo službu). Ako chceté získať nových zákazníkov, keď vás na webe nebudú ani vedieť násjť...
Uvedomme si jednuduchú vec. Každá sekunda čakania a frustrácie, ktorá oddeľuje človeka od naplnenia jeho cieľa na webe, može byť dôvod, aby daný web opustil. Ľudia su stále viac zvyknutí, že veci na webe fungujú rýchlo a ak na konkrétnej stránke práve nie, určite niekde inde áno. Čím priamočiarejšia a jednoduchšia a rýchlejšia cesta do cieľa, tým väčšia úspešnosť jeho dosiahnutia.
|
|
4 |
Obrázky Obrázky sú dôležité. Obrázky pomáhajú vyrozprávať váš príbeh. Avšak niektoré internetové stránky ich s odstupom času môžu mať príliš veľa a to je opäť problém pre rýchle načítanie a plynulé prehliadanie vašich webstránok. Optimalizácia obrázkov a fotiek je preto skôr či neskôr nevyhnutná. Zbavte sa tých nepotrebných a upravte veľkosť tých nevyhnutných. |
|
5 |
Kontaktné formuláre Zatiaľ čo uniformný "Kontaktujte nás" formulár ostáva pre niektoré spoločnosti naďalej slušným zdrojom dopytov, pre drvivú väčšinu firiem tento spôsob získavania nových zákazníkov vôbec nefunguje. Namiesto prinášania kvalifikovaných dopytov, priťahuje väčšinou len spam. |
|
6 |
"Pop up" čokoľvek Predpokladám, že so mnou budete súhlasiť, ak poviem, že “Pop up” stránky, ktoré sa z ničoho nič otvárajú pred vašimi očami, sú tou najotravnejšou cestou ako si na webe získať pozornosť. O to viac človeka zarazí, že niektoré spoločnosti touto formou prezentujú rozne kontaktné formuláre, ankety, akcie a špeciálne ponuky. |
|
7 |
Sprievodné zvuky a video Stretli ste sa už s webom, ktorý vás okamžite po vašom príchode začal “stimulovať” zapnutím hudby alebo videa? Ak intuitívne nestlačíte tlačidlo SPÄŤ, prvé čo pravdepodobne hľadáte je, ako tú hudbu, intro, video vypnúť. A Možno práve preto, že ste na to neboli pripravení a ste niekde, kde vyrušovanie okolia je nežiaduce. No na tom nezáleží.
|
A na záver to najdôležitejšie. Pozerajte sa na váš web, jeho obsah, funkčnosť, jednoducho všetko očami vašich zákaznikov. Určite si teraz pomyslíte, že to predsa robíte každý deň :), ale nie je to skôr tak, že už ste tak trochu na to profesionálne slepí? Otestujete si váš web s nezainteresovaným človekom a budete veľmi prekvapení.
Aký je váš názor na to čo by malo zmiznúť z úspešného zákaznícky orientovaného webu?
Súhlasíte s mojimi siedmimi návrhmi? Vedeli by ste ešte niečo pridať?
Neváhajte pridať svoje komentáre.