UX checklist pre ecommerce
V konkurenčnom svete e-commerce by mala byť používateľská skúsenosť (UX) na vašom prvom mieste. Dobré UX môže rozhodnúť o tom, či sa návštevník stane zákazníkom alebo opustí svoj nákupný košík. Pre všetkých, ktorí majú svoj e-commerce projekt, sme si pripravili základný UX checklist, ktorý zaistí úspech vášho webu či eshopu.
Prečo je UX dôležité v e-commerce
- Zvýšená konverzná miera: Dobre navrhnuté UX môže viesť k významnému zvýšeniu konverzných mier, čo je percento návštevníkov, ktorí uskutočnia nákup. Tým, že používateľom uľahčíte nájsť to, čo hľadajú, zlepšíte navigáciu na stránke a dokončovanie nákupu, zvýšite pravdepodobnosť, že sa stanú vašimi zákazníkmi.
- Zlepšená spokojnosť zákazníkov: Pozitívna používateľská skúsenosť môže viesť k zvýšenej spokojnosti zákazníkov, čo môže následne viesť k opakovaným nákupom a pozitívnemu šíreniu dobrého mena. Keď majú používatelia na vašej stránke pozitívnu skúsenosť, sú viac naklonení vrátiť sa a uskutočniť budúce nákupy.
- Budovanie brandu: Dobre navrhnuté UX môže pomôcť zlepšiť meno značky. Keď majú používatelia na vašej stránke pozitívnu skúsenosť, sú viac naklonení vnímať vás ako dôveryhodnú a spoľahlivú značku.
- Zníženie opustených nákupných košíkov: Dobre navrhnutý proces pokladne môže pomôcť znížiť počet opustených nákupných košíkov. Keď vedia používatelia ľahko nájsť a dokončiť svoje nákupy, sú menej naklonení opustiť svoje nákupné košíky. Pozrite si náš checklist najčastejších chýb, ktorým sa vyvarovať, aby košíky neostávali opustené.
- Zvýšené pozície SEO: Dobre navrhnuté UX môže pomôcť zvýšiť vaše pozície SEO. Google a iné vyhľadávacie nástroje vyhľadávajú webové stránky, ktoré sú ľahko použiteľné a navigovateľné, a odmeňujú tieto stránky vyššími pozíciami.
Okrem týchto výhod môže UX tiež pomôcť zlepšiť výkon vašej stránky, znížiť náklady na zákaznícku podporu a zvýšiť konverzie predaja.
Myslíte si, že je váš e-commerce projekt tip-top z UX pohľadu?
Zodpovedzte pár otázok a my sa pozrieme na váš web.