Porovnanie e-shopových riešení. Ktoré CMS si vybrať?

Výber správneho e-shopového riešenia je základ, ak má byť projekt úspešný. Dobrá rada na úvod znie – venujte mu dostatok času, vráti sa vám niekoľkonásobne späť. Na trhu je obrovské množstvo krabicových e-shopov a taktiež custom riešení s rôznymi stupňami prispôsobenia na mieru. Aby ste sa lepšie zorientovali, dali sme si tú prácu a porovnali sme tie, ktoré sú v našich končinách najčastejšie skloňované. Tak teda, ktoré je najlepšie?

Porovnanie e-shopových riešení. Ktoré CMS si vybrať?

Porovnanie e-shopových riešení. Ktoré CMS si vybrať?

Výber správneho e-shopového riešenia je základ, ak má byť projekt úspešný. Dobrá rada na úvod znie – venujte mu dostatok času, vráti sa vám niekoľkonásobne späť. Na trhu je obrovské množstvo krabicových e-shopov a taktiež custom riešení s rôznymi stupňami prispôsobenia na mieru. Aby ste sa lepšie zorientovali, dali sme si tú prácu a porovnali sme tie, ktoré sú v našich končinách najčastejšie skloňované. Tak teda, ktoré je najlepšie?

Porovnanie e-shopových riešení. Ktoré CMS si vybrať?

Prečo je dôležité vybrať si správne technické riešenie pre e-shop?

Jednoducho preto, lebo je to váš hlavný predajný online nástroj. Hovoríme o klasických e-shopoch. Predstavte si, že by ste namiesto e-commercu riešili kamennú predajňu. Určite by vás zaujímala jej poloha, možnosti reklamných tabúľ a polepov výkladu, veľkosť skladu, dostupnosť autom, vzdialenosť od centra, výber vhodného personálu a mnoho iných detailov. V online je vašou virtuálnou predajňou práve e-shop. 

Čo zvážiť pri výbere e-shopového riešenia? 

Veľkosť e-shopu

V prvom rade je dôležité poznať svoju veľkosť. Alebo ju aspoň odhadnúť. Je rozdiel hľadať CMS-ko pre e-shop s desiatimi unikátnymi produktami, stredne veľký e-shop s tisícmi a rozsiahly predajný kanál s viac ako 10.000 položkami, ktorý chcete navyše riešiť vo viacerých krajinách. Pre e-shopové riešenie sú dôležité funkcie a možnosť ich ďalšieho pridávania, pretože sa ľahko môže stať, že v momente, ako začnete rásť, vaše CMS narazí na mantinely. 

UX, pretože používateľ je na prvom mieste 

Ak sa na to pozrieme z pohľadu používateľa, či už na jednej alebo druhej strane e-shopu (zákazník a administrátor), vôbec nie je jedno, v akom rozhraní sa budú pohybovať. V prípade zákazníka dnes najdôležitejšiu rolu zohráva používateľská skúsenosť – UX (user experience). Stránka by mala byť prehľadná, intuitívna a nákupný proces bez zbytočných zádrheľov. Na druhej strane monitora máme admina a prostredie, v ktorom e-shop spravuje. Aj v tomto prípade platí, že čím lepšie sa zorientuje a dokáže spravovať web, tým efektívnejšia je jeho práca. A taktiež vybavenie objednávky či komunikácia so zákazníkom.

Možnosti optimalizácie a rýchlosť webu 

Vo chvíli, kedy si vyberáte vhodné CMS-ko, preverte aj detail, nakoľko viete zasiahnuť do optimalizácie pre vyhľadávač. To znamená možnosť spravovať si metadáta, upravovať URL adresy a množstvo iných detailov, ktoré na SEO a vaše pozície v rámci organického vyhľadávania vplývajú. Veľmi dôležitou informáciou je rýchlosť stránok, pretože až 83 % návštevníkov webu očakáva, že sa stránka načíta skôr, než do troch sekúnd. Veľkou výhodou sú už integrované nástroje na e-mail marketing či prepojenie na analytiku v rámci reportov a dát.

Bezpečnosť e-shopu a cookies 

Ochrana osobných údajov, bezpečnosť webu vrátane pravidelných aktualizácií, a možnosti, ako s dátami od návštevníkov webu nakladať, hovoria jasne. Regulácie ohľadom súhlasu s cookies a ich zapracovanie podľa noriem, sú povinnou jazdou, preto nie je vôbec jedno, ako máte napríklad taký consent mode v e-shope zapracovaný. 

Podpora a prepojenia 

“Len e-shop” sám o sebe nie je všetko, čo z pohľadu e-commerce biznisu budete potrebovať vyriešiť. Skladové hospodárstvo, fakturácia, platobné brány a mnohé iné doplnky môžu byť súčasťou riešenia alebo bude potrebné prepojiť ich. V prípade väčších e-shopov je to taktiež ERP systém, ktorý prichádza na rad, keď je nevyhnutná automatizácia.

UIČKOVSKÝ TIP: ERP systém dokáže výrazne urýchliť procesy v rámci spravovania objednávok, odbremeniť admina od množstva úkonov a tým znížiť chybovosť v objednávkovom procese. Obzvlášť dôležitý je napríklad aj pri expanzii. Prepojiť ho s CMS-kom nie je zložité, treba však dodržať správny postup.

No a nezabúdajte, že aj v prípade, ak si kupujete krabicové riešenie, zohráva podpora veľkú rolu v momente, ak sa vyskytne nejaký problém a vám pretekajú objednávky a reputácia pomedzi prsty. Preto je na mieste overiť si rýchlosť supportu a spôsob, akým komunikuje. Napríklad v recenziách alebo komunite marketérov a majiteľov e-shopov.

Koľko stojí e-shop a aké sú náklady na ďalšie služby a doplnky? 

Väčšina riešení má tri, prípadne viac úrovní typu basic, standard, PRO a podobne. Ďalšie rozšírenia a pluginy majú svoju pevnú cenu, prípadne je riešením upgrade na vyššiu verziu, ktorý sa možno v konkrétnom prípade oplatí viac, ako čiastkové funkcionality. Rádovo začínajú poplatky za krabicové e-shopové riešenie v desiatkach eur mesačne a končia v tisíckach. 

 

Shopify Shoptet Woo/ WP Buxus Magento
rýchlosť
spustenia
⭐⭐⭐ ⭐⭐⭐ ⭐⭐⭐ ⭐⭐
vstupná
investícia
od 500€ (šablóna) od 500€ (šablóna) od 500€ (šablóna) od 10 000€ od 100 000€
expanzia /
multi-admin
bezpečnosť
dedikovaný Projektový manažér




SLA monitoring
24/7
lokálna zákaznícka
podpora



SEO
optimalizácia
ERP
integrácia
❌** ✅ *
úpravy
na mieru
❌** ❌ *
ideálny pre
(ročný obrat)
1-3mil €  1-3mil € 1-3mil € nad 3mil €  nad 50mil €
integrované
AI
B2B
zóna
❌**


mesačný
poplatok
35$ - 2000$ 13€ - 148€ od 100$ (základná cena) od 250€ od 2000€

Vysvetlenie:
* Shoptet platí pre balíček Premium
** Shopify je možné v balíčku Plus

Porovnanie e-shopov: Shoptet, Shopify, Woocommerce, BUXUS a iné riešenia 

V ui42 kladieme dôraz na individuálny prístup a preto veľmi dobre vieme, že každý onilne biznis má svoje špecifiká, potreby a taktiež potenciál k rastu. Aby sme mohli našim klientom odporučiť riešenie, ktoré je z pohľadu ich veľkosti a charakteru najvhodnejšie, rozhodli sme sa porovnať jednotlivé e-shopové riešenia z objektívneho pohľadu.

Porovnávali sme:

  • Shoptet,
  • Shopify,
  • Woocommerce,
  • Magento,
  • BUXUS,
  • Prestashop,
  • Shopsys
  • a custom riešenie na mieru.

Výhody a nevýhody e-shopu na Shoptet-e 

Shoptet zaujme na pohľad výhodnými cenami. Jednotlivé varianty má rozškálované na základe počtu produktov, pričom za priemerný PROFI model s 5000 produktami zaplatíte v základe do 100 €. Ak je tých produktov viac, než 50.000, v zálohe majú riešenie, úplne alebo čiastočne na mieru. Shoptet Premium rozširuje API na prepojenie ďalších systémov, dizajn podľa vlastných predstáv a vlastný account. Hoci je medzi slovenskými a českými e-shopmi veľmi obľúbená platforma, pre stredne veľký až väčší biznis začína byť zaujímavým až od prémiového modelu. 

Nevýhodou Shoptetu je, že v rámci jedného redakčného systému nie je možné editovať viacero krajín, čo znižuje efektivitu administrácie. Síce je možné napojiť e-shop na Shoptete k ERP systému, no spravovať domény v rámci neho je už iná káva. 

UIČKOVSKÝ TIP: Ak zvážite, že je Shoptet pre vás tou pravou voľbou, no radi by e-shop vylepšili v rámci niektorej z partnerských služieb, ako je napríklad UX, môžete nás osloviť ako Shoptet partnera a my vám radi pomôžeme zlepšiť skúsenosť vašich zákazníkov s e-shopom. 

Výhody a nevýhody e-shopu na Shopify 

Shopify je riešenie, keď na rozdiel od lokálneho Shoptetu myslíte viac globálne a plánujete aj expandovať. Shopify má podporu vo viac ako 170 krajinách celého sveta a je to najväčšie CMS v rámci e-commerce s výbornou dokumentáciou v open source. Hneď na úvod teda dôležitá info – Shopify je drahší ako Shoptet a má aj menšiu podporu rôznych doplnkov.

Na najvyššej úrovni je balíček PLUS, ktorý váš e-shop spustí v 50 krajinách, zahŕňa veľkoobchodný predaj a B2B sekciu. Cena začína na 2300 dolárov mesačne pri trojročnej viazanosti. Keď už sme pri tých zmluvách, v prípade Shopify platí, že majú vymakanejšie SLA ako Shoptet, kde sa to odvíja od integrácie. Veľkou výhodou Shopify navyše je, že sa dá oveľa viac upravovať na mieru (opäť v porovnaní so Shoptet-om). Aby sme to však zhrnuli, pre úplného začiatočníka, ktorý sa ešte len vstupuje do vôd e-commerce biznisu, predstavuje náročnejšie riešenie. 

UIČKOVSKÝ TIP: Keďže ide o riešenie spoza veľkej mláky, je treba zvýšiť pozornosť pri nakupovaní na firmu a prácou s daňami a taktiež detailami, ako je zaokrúhľovanie centov a fakturácia celkovo.

Výhody a nevýhody e-shopu na Woocommerce 

Wordpress, v prípade e-shopových rozhraní Woocommerce, používa podľa najnovších čísel viac než 6,5 miliónov webových stránok naprieč celým svetom. Dôvodom je najmä dostupná cena, je totiž zadarmo. Náklady, ktoré v rámci tohto CMS vznikajú, sa objavia pri výbere platených pluginov a taktiež na ich implementáciu, prispôsobenie a správu. Aj vďaka nim je Woocommerce v celku flexibilný a jednoduchý na používanie pomocou prehľadnej administrácie a celkom veľkej komunity, ktorá dokáže pomôcť aj s podporou v prípade problémov.

Ak sa pozrieme na nevýhody e-shopu na Wordpresse, tou najčastejšie skloňovanou je bezpečnosť. V rámci výberu pluginov alebo tém môžete natrafiť aj na také, ktoré so sebou nesú bezpečnostné riziká. A práve tie sú dôvodom, prečo sa treba mať na pozore a prečo sa často vraví, že je Woocommerce deravý. Okrem toho je pri väčšom množstve produktov a návštevnosti na stránke dôležité vybrať dostatočný hosting a dôkladnú optimalizáciu kvôli rýchlosti. Čo sa týka škálovateľnosti tovaru má jednoducho Wordpress svoje medzery, preto sa odporúča skôr pre menšie a stredne veľké projekty.

Výhody a nevýhody e-shopu na Magento 

Magento je naozaj komplexný systém na fungovanie a správu e-shopu, ktorý sa hodí aj na špecifické projekty. Ak máte jeden taký práve v talóne, možno to bude ideálne riešenie práve preň. Neobmedzený počet produktov, vysoká návštevnosť webu a taktiež rozsiahle nástroje na optimalizáciu pre vyhľadávač a iné marketingové aktivity. V prípade Magenta môžete spravovať z jedného admin prostredia aj viacero e-shopov a bez problémov napojiť CMS na ERP alebo CRM systém podľa potreby. Veľkým plusom sú pravidelné aktualizácie a bezpečné prostredie.

Najväčšou nevýhodu Magenta je pricing. Za všetky vyššie menované výhody si jednoducho priplatíte vyššiu cenu, než v prípade všetkých vyššie menovaných riešení. Hovoríme konkrétne o tisíc až desiatkach tisíc dolárov mesačne. Hoci platí, že ak sa vám Magento naozaj pozdáva najviac, má aj možnosť menšieho rozhrania pre online biznis s obratom nižším ako 500.000 dolárov. 

Výhody a nevýhody e-shopu na BUXUS-e 

CMS BUXUS tvoríme, aktualizujeme, dopĺňame, zrýchľujeme a šijeme na mieru v uičku už viac ako 25 rokov. To je dosť času na to, aby sme v ňom vychytali aj tú najmenšiu mušku a dokázali vždy implementovať technologické novinky, akou je napríklad aktuálne umelá inteligencia v e-shope. Ak viete, že si váš online biznis vyžaduje e-shop na mieru alebo ide minimálne o stredne veľký e-shop, tu je hneď niekoľko dôvodov, prečo práve CMS BUXUS môže byť to najlepšie riešenie:

  • e-shop má moderný a funkčný dizajn v súlade s vyladenou používateľskou skúsenosťou,
  • ide o výkonné a rýchle riešenie, ktoré vás nepripraví o zákazníkov,
  • základy ako SSL certifikát a bezpečnosť celého e-shopu nesieme na našich pleciach,
  • ak máte e-shopov viac, pohodlne ich spravujete z jedného admin prostredia,
  • možnosť vytvoriť unikátnu B2B zónu pre vašich partnerov a veľkoodberateľov,
  • v maximálnej miere uľahčuje marketingové aktivity, exporty pre tretie strany a optimalizáciu pre vyhľadávače,
  • pri expanzii platí, že v jednom jedinom CMS spravujete všetky krajiny, jazyky a meny,
  • bezproblémové napojenie na ERP alebo akékoľvek iné systémy tretích strán,
  • rozšírenie pomocou výrobnej aplikácie, ktorá výrazne zefektívňuje výrobné procesy,
  • možnosť nekonečného prispôsobenia podľa predstáv, pretože v ui42 už viac než 27 rokov nepoznáme limity.

Nevýhodou BUXUS-u, podobne ako v prípade Magenta, je o niečo vyššia cena, ktorá komplexnému custom riešeniu zodpovedá.

UIČKOVSKÝ TIP: CMS BUXUS spája všetky výhody zo spomenutých riešení a preto je pre stredne veľký a akýkoľvek väčší online biznis často najvýhodnejším riešením. Príkladom je stabilný a profitujúci e-shop pre Kondela, najväčší B2B e-shop v oblasti vlasovej kozmetiky Bezvavlasy, dokonale zvládnutý e-shop pre Dedoles  aj v čase najväčšieho úspechu, STYX so svojim špecifickým B2C a B2B rozhraním alebo FEEDO, ktoré sme vďaka BUXUS-u zrýchlili ako blesk.

Menej známe Prestashop a Shopsys 

Pri našom prieskume sme natrafili na niekoľké lokálne riešenia e-shopov. Príkladom je Prestashop, ktorý síce stavil na expresne rýchle spustenie e-shopu, no v porovnaní s vyššie uvedeným Shoptetom a Spotify má svoje jasné limity. Dokonca by sme mohli povedať, že vás bude limitovať takmer od začiatku. Okrem toho pokrivkáva aj support, čiže riešeniu svojho problému sa až tak rýchlo nedovoláte. 

Presne to je kameňom úrazu aj ďalšej z možností, o trochu menej známeho krabicového e-shopu, ktorý funguje najmä na českom trhu - Shopsys. Na Slovensku sa s ním často nestretnete, pričom navyše aktuálne mení svoju podstatu a cenovú politiku.

Kedy je vlastne čas na custom riešenie na mieru? 

Na začiatku musíme priznať, že custom riešenie už zo svojej podstaty nie je riešenie pre tých, ktorí chcú nasadiť svoje online podnikanie do prevádzky zajtra a dokonca ani ho častokrát neodporúčame úplne novým, začínajúcim biznisom.

Hoci sme vyššie vypichli viacero bodov, v ktorých vás krabicové riešenia začnú obmedzovať, na začiatku môže byť dobré nejakú krabicu vyskúšať. Prečo?

  • rýchlejšie nasadenie do prevádzky
  • menšia počiatočná investícia
  • ideálne na otestovanie biznis nápadu
  • možnosť naučiť sa, čo na webe potrebujete

V prípade, ak ste už svoj eshop nasadili na krabici a funguje vám váš biznis nápad alebo model, je správne premýšľať nad diverzifikáciou alebo expanziou. V tomto momente prichádza čas zamyslieť sa nad tým, čo vás aktuálne obmedzuje.

Integrácie s ERP?
Komplikovaná expanzia do zahraničia?
Custom úpravy na webe? 

Áno, práve teraz prišiel čas na custom riešenie, ktoré vám pomôže vyriešiť každú prekážku v online biznise.

Tak teda, ktoré e-shopové riešenie je najlepšie?

Odpoveď necháme na vašom zvážení. Stačí si zadefinovať približnú veľkosť e-shopu a zvážiť všetky vyššie uvedené parametre, ktoré sú pre výber vhodného riešenia dôležité. A nakoniec si ich porovnať s jednotlivými CMS-kami, ktoré prichádzajú v úvahu. Ak si však stále neviete rady, ozvite sa nám. V ui42 vám pomôžeme nielen s výberom správneho riešenia, ale taktiež jeho nasadením, vývojom a správou. Vďaka nášmu bohatému portfóliu služieb máme ako one–stop shop agentúra všetky potrebné služby pre váš (nielen) e-commerce biznis pod jednou strechou.

Sú vám niektoré výrazy nejasné? Pozrite uičkovskú abecedu

Kontaktujte nás

Naša agentúra sa riadi pravidlami a princípmi Férového tendra.

Prečítajte si tiež

Ďakujeme za odber!
Čoskoro dostanete náš newsletter.
Ups! Tento email už je registrovaný
Email už máme v databáze, skontrolujte si schránku alebo použite iný mail
Ups! Tento email je nesprávny
Email nemá správny formát
Ups! Neznáma chyba
Prosím, skúste to neskôr

Konzultácia zadarmo

S čím by ste potrebovali pomôcť?

Vyberte všetky možnosti, ktoré sa vás týkajú

Potrebujete ešte s niečím pomôcť?

Vyberte si ďalšiu oblasť

Zanechajte nám na vás kontakt

Formulár bol úspešne odoslaný.